شیائومی سهم بازار هوآوی را ازآن خود کرد.


کمپانی بزرگ هوآوی پس اعمال تحریم‌هایی از سوی ایالات متحده محبوبیت خود را تا حد زیادی در بازارهای بین المللی موبایل از دست داد. در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی خریداران گوشی‌های هوشمند اشتیاقی برای خرید گوشی‌های هوآوی از خود نشان ندادند و به جای آن به سراغ برندهای رقیب علی‌الخصوص شیائومی رفتند. 

در چند ماه گذشته شیائومی هموطن چینی هوآوی توانسته عملکرد درخشانی را در فروش گوشی‌های هوشمند از خود نشان دهد. این برند به خصوص در بین ایرانی‌ها بسیار محبوب شده و سهم قابل توجهی از بازار موبایل در ایران را به خود اختصاص داده است. این پیشرفت تا جایی ادامه یافت که شیائومی به پرفروش‌ترین گوشی ماه گذشته تبدیل شده است. 

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ فروش گوشی های شیائومی در کشورهای اروپایی در سه ماه اول سال 2020، 85 درصد و در کل سال 90 درصد افزایش را تجربه کرده است. این در حالی است که بازار گوشی های هوشمند سایر برندها پس از ورود کرونا به جهان و شیوع این ویروس دچار نابسامانی شده‌اند. کشورهای اسپانیا و ایتالیا بیشترین میزان واردات و فروش گوشی های شیائومی را داشتند. میزان افزایش فروش این گوشی چینی در این دو کشور به ترتیب 28 و 17 درصد بوده است. پیش بینی می شود که این روند افزایشی در سال جاری نیز ادامه دار بوده و شیائومی، خصوصا با مدل پرچم دار خود  یعنی می 11، در بازار موبایل انگلیس، فرانسه و آلمان نقش پررنگ تری را داشته باشد.

با این که سامسونگ حدود 29 درصد از سهم بازار جهانی را از آن خود کرده است، اما عملکرد قابل توجهی در فروش گوشی های خود در سال 2020 نداشته است. گزارشات نشان می دهند که میزان فروش گوشی های این شرکت کره‌ای در سه‌ ماهه پایانی سال 2020 با 12 درصد کاهش روبه‌ رو شده است. از طرفی گلکسی اس ۲۰ نتوانست طرفداران زیادی پیدا کند و فروش چشمگیری در کشورهای اروپایی برخلاف گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ای ۷۱ داشته باشد.

اپل نیز در فروش گوشی هوشمند خود در سال اخیر با کاهش چند درصدی مواجه بود. این برند آمریکایی با این که 15 میلیون و 700 دستگاه بیشتری نسبت به سامسونگ فروخته است، اما همچنان 4 درصد کاهش را در مقایسه با سال های پیشین داشته است. با این حال آیفون ۱۱ و آیفون اس ‌ای همچنان محبوبیت خوبی در بین مردمان کشورهای اروپایی دارند. شرکت آیفون در سال 2020 حدود 41 میلیون و 300 دستگاه گوشی هوشمند آیفون تنها در کشورهای اروپایی به فروش رسانده‌ است.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد