روش انتقال مخاطبین گوشی به سیم کارت

روش انتقال مخاطبین گوشی به سیم کارت



درست است که گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر میشوند و طول عمر بیشتری پیدا میکنند و گارانتی های طولانی که ضمانت کیفیت گوشی هایشان است را به کاربران خود تقدیم میکنند اما مسئله این است که تمامی افراد دارا و صاحب اخرین مدل گوشی ها نمی باشند و از طرفی دیگر بهترین گوشی ها نیز پس از گذشت چندسال عملکردشان دچار اختلال میشود و حتی گاهی به طور ناگهانی می سوزد و اتفاقاتی از این قبیل برایشان رخ میدهد و آنگاه است که نگرانی ما بابت اطلاعات ذخیره شده در آنها اعم از عکس فیلم و شماره های ذخیره شده بالا میرود در مورد عکس ها و فیلم و و.. راهکارهای ملموسی وجود دارد اما در مورد شماره های ذخیره شده که برخی از آنها حیاتی می باشد باید بگویم راه حلی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم

 

روش های متداول ذخیره لیست مخاطبین

 

ذخیره مخاطبین بر روی سیم کارت

ذخیره مخاطبین بر روی حافظه یو اس بی

ذخیره مخاطبین بر روی کارت حافظه

انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت

 

افراد می توانند به خاطر آسیب دیدن احتمالی گوشی، خریدن گوشی جدید و یا حتی انتقال مخاطبین کاری به گوشی کاری خود، نسبت به انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت اقدام کنند. با توجه به این که سیم کارت یک فضای ذخیره سازی مطمئن می باشد و شما می توانید به راحتی و با خیالی آسوده اطلاعات مخاطبین را از سیم کارت بازگردانی نمایید، این روش ساده ترین و سریعترین راه برای ذخیره فرست مخاطبان می باشد.

ابتدا لازم است کاربر به برنامه مخاطبین یا Contact گوشی هوشمند خود مراجعه کرده و بر روی خطوط افقی در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کند. با انجام این کار منوی مربوط به مدیریت مخاطبین برای شما به نمایش در خواهد آمد. در منوی باز شده، شما روی گزینه Manage Contacts یا مدیریت مخاطبین در قسمت پایین صفحه کلیک کنید، سپس؛ از بین گزینه های موجود با انتخاب گزینه سوم Move Contact یا انتقال مخاطب صفحه ای برای شما باز می گردد. در این صفحه با انتخاب گزینه Phone یا تلفن مبدا ارسال را مشخص خواهید کرد. سپس با انتخاب شماره مخاطبین مورد نظر، دکمه Done یا انجام شد را کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله شما باید تعیین کنید، قصد دارید اطلاعات مخاطبین خود را به کدام فضا انتقال دهید به عبارت ساده تر: مقصد انتقال را مشخص کنید. ابتدا گزینه Sim 1 یا سیم کارت 1 را انتخاب کنید که در واقع همان سیم کارت گوشی شما می باشد.دقت فرمایید: در صورتی که سیم کارت جدید در گوشی موبایل قرار داده اید، روی گزینه سیم کارت 2 کلیک کنید.

سپس هشداری را روی صفحه نمایش گوشی خود خواهد دید. این هشدار به این خاطر است که در ضمن فرایند انتقال احتمال دارد اطلاعات جانبی مانند ایمیل ، آدرس و ... از دست برود.

بعد از دیدن هشدار باید گزینه Continue یا ادامه را انتخاب کنید و در پایان روی دکمه Move یا انتقال کلیک کنید تا عملیات انتقال مخاطبین گوشی به پایان برسد.

اکنون شما توانسته اید اطلاعات اصلی مخاطبین (نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ) را به راحتی به سیم کارت انتقال دهید.

استفاده از قابلیت انتقال مخاطبین به سیم کارت، یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی در گوش های هوشمند اندروید می باشد که گوشی های هوشمند آیفون از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

از دست دادن اطلاعات تماس مخاطبین مهم از اعضای خانواده گرفته تا تماس یک دوست یا همکار ، همواره برای کاربران ناخوشایند است، پس بهترین کار این است که از لیست مخاطبین پشتیبان گیری کرده و سپس در زمان مناسب آنها را به کارت حافظه یا سیم کارت منتقل کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

رونمایی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

رونمایی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

 

اپل برخلاف دیگر کمپانی های سامسونگ و هواوی و.. که اصرار زیادی روی تنوع محصولات خود و راضی کردن تمامی اقشار جامعه دارند هر سال فقط مدل های محدودی را در مراسم رونمایی خود معرفی میکند . معتقد است که قادر است تمامی اقشار جامعه از دانشمند گرفته تا کارمندهای ساده را با ایک مدل گوشی معرفی شده ی  خود راضی کند و هنر را هم در این میداند و تنها دلیلی نخریدن بعضی افراد و تمایلشان به برندهای دیگر را قیمت بالای گوشی ها میداند که البته کاملا هم منطقی می باشد چرا که ان برند همیشه ابتدای لیست پرفروش ترین ها را ازآن خود کرده است

 

مارک گرمن، تحلیلگر بلومبرگ، فهرستی از محصولات جدید اپل که قرار است در این رویداد رونمایی شوند را منتشر کرده است.

 

 

اپل واچ سری 7

 

اپل واچ سری 7 با طراحی متفاوت و تغییراتی در صفحه نمایش و فریم، از جمله محصولاتی است که انتظار می رود در این رویداد رونمایی شود. ساعت هوشمند سری 7 با نمایشگر جدید و حاشیه های باریک تر و بدنه ضخیم تر از تراشه S7 بهره می برد و با مصرف انرژی کمتر و قدرت پردازشی بالاتر نسبت به سریهای قبل، شانس بیشتری برای تصاحب بازار خواهد داشت.

اپل مانند قبل تلاش کرده است تا تنوع قابلیت های ساعت های هوشمندش را در زمینه پایش فعالیت های ورزشی افزایش دهد. ویژگی Time to Walk برای مشترکان اپل فیتنس و دو کلاس جدید Time to Run و Meditations صوتی، از جمله این تلاشها به شمار می رود.

آیفون 13

 

گوشی هوشمند آیفون 13 ، نخستین محصولی است که در این فهرست می درخشد. گوشی هوشمندی از خانواده S، که هنوز نیامده، اخبار و حواشی زیادی را به همراه داشته است. اپل که در طراحی گوشیهای هوشمند آیفون 13 ، از تراشه A15 و نمایشگر 120 هرتزی با ناچ کوچکتر بهره برده، امیدوار است به فروش بسیار خوبی در عرضه این سری قدرتمند برسد.

 

 

ایرپاد 3

 

ایرپاد 3 اپل، نسل سوم از هندزفری فاقد سیم است که نسبت به ایرپادهای قبلی کامل تر و پیشرفته تر بوده و شانس زیادی برای حضور در این مراسم را خواهد داشت. این محصول کوچکتر و سبک تر، با تغییرات ظاهری نسبت به مدل استاندارد به بازار عرضه می گردد و طراحی آن بسیار شبیه ایرپاد پرو کنونی است. مدل جدید با حذف صدای محیط، دارای ANC نمی باشد.

 

آیپد مینی 6

 

آیپد مینی 6 که به احتمال زیاد آخرین تبلت از خانواده آیپد مینی می باشد، از محصولات دیگری است که انتظار می رود در مراسم سپتامبر از آن رونمایی گردد. این مدل که بعد از یک دهه برای نخستین بار، باز طراحی می شود؛ از طرح های قدیمی فاصله گرفته و در قالبی زیباتر و مشخصات سخت افزاری پیشرفته تری به بازار عرضه می گردد.

این تبلت با استفاده از تراشه A15 و با لیتو گرافی 5 نانومتری پلاس TSMC ساخته شده است که احتمالا شامل 6 هسته پردازشی متشکل از 2 هسته قدرتمند برای پردازش سنگین و 4 هسته ضعیف تر برای پردازش روزمره خواهد بود. با توجه به این که این تراشه از نوع SOC (سیستم روی جیپ) می باشد، انتظار می رود اجزای تبلت مانند موتور عصبی، ISP و ... نسبت به نسل پنجم آیپد مینی که از تراشه A12 استفاده می کردند، بهبود قابل توجهی داشته باشند.

به نظر می رسد اپل با حذف درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده خواهد کرد و لوازم جانبی این آیپد از صفحه کلید تا کیس تغییرات زیادی خواهد داشت و قسمت تحتانی پشت دستگاه به اسمارت کانکتور مجهز خواهد شد.

علاوه بر این محصولات ، گرمن بر این باور است که اپل از یک آیپد نسل 9 باریک و اقتصادی با هدف جذب دانش آموزان و دانشجویان رونمایی می کند.

علاقمندان به مک بوک پرو باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند، چرا که به نظر نمی رسد این محصول در سپتامبر رونمایی گردد.گرمن می گوید: مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1X امکان دارد در یک رویداد جداگانه ای به زودی رونمایی شوند.

 

منبع : سایت خرید و فروش  سیم کارت رندباز

رومینگ یا فراگردی چیست؟

با گذشت زمان و افزایش ارتباطات و پیشرفت علم سطح توقع افراد از شرکت ای ارائه دهنده ی خدمات در تمامی زمینه ها بالا رفت چرا که طبق همین توقعات و چه بسا بیشتر اپراتورها و سایر شرکت های خدماتی هزینه ی سرویس ها را بالا بردند برای مثال در زمینه ی سیم کارت و اپراتورها که مورد و موضوع بحث امروز ما نیز میباشد باید اینطور گفت که در گذشته آنتن دهی مناسب و قطع نشدن تماس هنگام مکالمه در سطح شهر تنها خواسته ی ما از اپراتور بود با گذشت زمان آنتن دهی در سایر نقاط استان های ایران مانند شهرستان ها و روستاها نیز به لیست توقعات اضافه شد و حال آنتن دهی در تمام نقاط جغرافیایی حتی خارج از محدوده نیز به این لیست اضافه شده است

به طور کلی رومینگ به معنای استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور دیگری غیر از اپراتور اصلی مشترک می باشد. به عبارت دیگر این سرویس به کاربر امکان استفاده از خدمات تلفن همراه خود را در صورت خروج از محدوده جغرافیایی شبکه مبدا خواهد داد.

با توجه به نوع سفر، داخلی یا خارجی، مشترکین می توانند از سرویس رومینگ ملی یا بین المللی استفاده کنند.

 در رومینگ ملی، اپراتوری که از پوشش سراسری و بیشتر برخوردار است، ملزم به سرویس دهی به اپراتورهای کوچک تر می شود. یعنی رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور برای همه مشترکین (همراه اول، ایرانسل و رایتل) مهیا می سازد.

بعضی از برنامه های موجود در گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک در پس زمینه به یک شبکه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومینگ ملی می پردازند. یعنی در زمان جابجایی یا مسافرت ، با ورود به منطقه ای که تحت پوشش آنتن دهی اپراتور شما نیست، از پوشش شبکه اپراتور دیگر استفاده می کنید.

این طرح که با هدف بالا بردن کیفیت خدمات اپراتورها صورت گرفته، برای مصرف کننده هزینه ای نخواهد داشت و هزینه آن مابین اپراتورها تسهیم می شود.

بدیهی است؛ در رومینگ ملی اپراتوری که دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتر می باشد، تعداد کاربران بیشتری را مهمان خود می کند. این سرویس احتمال زنگ نخوردن گوشی هوشمند و نداشتن آنتن را تقریبا به صفر می رساند و مشترک هر اپراتور می تواند در هر لحظه از پوشش شبکه ای دیگر اپراتورها استفاده نماید.

با توجه به این که همراه اول به عنوان اولین اپراتور، از بیشترین پوشش شبکه برخوردار است، طبیعتا بیشترین نرخ میزبانی رومینگ نیز بر عهده این اپراتور می باشد.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(فصل بهار 1400) نرخ میزبانی این اپراتور شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.

 

تعداد مکالمه از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها پایان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

 

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

 

2127820

0

ایرانسل

13577955

 

0

رایتل

4181149

2747257

 

 

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهای تحت پوشش

تعداد روستاهای تحت پوشش

درصد پوشش جمعیتی

کیلومتر جاده های اصلی،فرعی و ریلی تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ایرانسل

1366

19498

87.21

64066

رایتل

438

1069

60.5

27562

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



امکانات جذاب سری جدید آیفون

امکانات جذاب سری جدید آیفون

نمیدانم شماهم جزو طرفدارهای کمپانی اپل میباشید یا خیر عرچند به احتمال قوی جزو طرفداران این برند هستید زیرا تمام کسانی که یکی از محصولات این کمپانی از گوشی های آیفون گرفته تا سیستم مک را در دست دارند از کیفیت این محصولات رضایت تام دارند چراکه مهم ترین هدف این کمپانی جلب رضایت کاربران خود است و همین باعث شده گوشی آیفون با توجه به قیمت بالایش همیشه جزو مقرون به صرفه ترین گوشی ها ظاهر شود

گوشی های جدید آیفون به نام های دی 16، دی 17، دی 63 و دی 64 از جمله محصولاتی هستند که قرار است در این مراسم رونمایی شوند. ولی گزارشات حاکی از آن است که اپل قرار است مدل جدید اپل واچ، ایرپاد و یک مدل مینی آیپد دانش آموزی با تراشه M1X که مدل ارتقا یافته مک بوک پرو خواهد بود؛ به بازار عرضه کند.

این شرکت که همواره به دنبال ارتقا محصولات خود از نظر کیفی و کمی بوده است، در عرضه مدل های جدید، تغییرات قابل ملاحظه ای خصوصا در قابلیت دوربین ها ارائه کرده است. به نظر می رسد قابلیت دوربین های گوشی های هوشمند جدید اپل، نقطه عطف جانشین آیفون 12 باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که اپل در مدل های جدید این شرکت، از سه دوربین جدید و قابلیت های ضبط ویدئویی حرفه ای استفاده خواهد کرد. تکنیک سینما تک ویدئو قابلیتی است که در گوشی های هوشمند جدید برای ضبط ویدئو اضافه شده است. این تکنیک بسیار شبیه حالت Portrait می باشد که نخستین بار در سال 2016 در گوشی آیفون 7 پلاس از آن استفاده شده است. این قابلیت محبوب در بین کاربران ، فرد را در فوکوس واضحی قرار می داد و همزمان زمینه تصویر را تار می کرد.

گوشی های هوشمند جدید، قابلیت ضبط ویدئو در فرمت proRes را نیز دارا می باشد که امکان ضبط کلیپ هایی با کیفیت بالاتر را به کاربر می دهد، علاوه بر این؛ برای ویرایشگر نیز امکان کنترل بیشتر پس از تولید ویدئو فراهم شده است. شرکت اپل از قابلیت Pro RAR  در گوشی های آیفون عرضه شده در سال گذشته استفاده کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری را می داد.ولی قابلیت ProRes امکان ضبط ویدئو با وضوح اچ دی و 4K را به کاربر می دهد و مخصوص گوشی های گران قیمت آیفون پرو می باشد.

به نظر می رسد اپل در عرضه سری جدید محصولات خود با حفظ مولفه هایی همچون بهره گیری از اینترنت 5G ، طراحی و اندازه های 5.4 اینچ و 6.1 اینچی برای مدل های معمولی و اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچی مدل پرو، قرار است بیشترین تغییر را در بخش داخلی و نمایشگر ایجاد کند. مجهز بودن سری جدید به تراشه A15 سریعتر، لبه کوچکتر صفحه نمایش و فناوری صفحه نمایش جدید که نرخ ریفرش را برای پیمایش روانتر امکان پذیر می سازد، از جمله این تغییرات می باشد.

یکی از قابلیت های منحصر بفرد گوشی های هوشمند جدید، کنترل کاربر بر روی ظاهر رنگهای تصویر می باشد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از بین چندین سبک از سبکی که مثلا رنگها را گرمتر یا سردتر نشان می دهد و در عین حال رنگ سفید را خنثی نگه می دارد، استفاده کند. در گزینه های دیگر نیز کاربر می تواند سایه ها را عمیق تر و با کنتراست بیشتر نشان دهد.

اپل در صدد است تا یک استایل متوازن تر برای نشان دادن سایه ها و رنگ های طبیعی با ظاهر روشن تر ارائه دهد. در این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات روی اشیا و افراد اعمال می شود و کاملا با فیلتر استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



آیا اپراتورها مجاز به قطع یک طرفه سیم کارت هستند؟

.همانطور که میدانید عواملی همچون پرداخت نکردن قبوض تلفن همراه البته در صورت دائمی بودن سیم کارت موجب یک طرفه شدن خط شما میشود و یا همچنین عاملی مثل رد کردن سقف میان دوره نیز روی این عامل اثر گذار است و موجب یک طرفه شدن میشود اما سوای این عوامل مالی عامل دیگری هم وجود دارد که در مرحله ی اول باعث یک طرفه شدن سیم کارت شما و در مراحل بعدی باعث قطع کلی خط شما میشود و این هیچ ربطی به خوش یا بد حسابی شما نسبت به اپراتور سیم کارتتان ندارد و البته از تمامی جهات بسیار منطقی و البته لازم میباشد

طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در 8 تیرماه سال 1394: در صورتی که کاربر از سیم کارت اعتباری خریداری شده در طول یک بازه زمانی سه ماهه استفاده ای نکند، اپراتور مجاز به مسدود ساختن سیم کارت اعتباری او خواهد بود. 

بنابراین مشترکان سیم کارت های اعتباری، در صورتی که به مدت 90 روز نسبت به ارسال پیامک ، برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت اقدام نکنند، حق سلب امتیاز مالکیت سیم کارت خود را به اپراتور خواهند داد.

اپراتور باید در صورت روشن بودن سیم کارت، ابتدا پیامک سلب امتیاز را ارسال کند و در صورت عدم پیگیری مشترک، مالکیت سیم کارت را از او سلب کرده و به شخص دیگری که آن را خریداری کند، واگذار نماید.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا امکان دسترسی مجدد سیم کارت بعد از سلب امتیاز، برای کاربر وجود خواهد داشت؟

در مورد سیم کارت های اعتباری همراه اول، مشترک می تواند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و اطمینان از عدم واگذاری سیم کارت، با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بار دیگر سیم کارت خود را فعال کند.

مشترکین ایرانسل نیز می توانند با مراکز ایرانسل تماس گرفته و در صورت عدم ورود سیم کارت به چرخه توزیع و واگذارنشدن آن، بعد از احراز هویت، بدون پرداخت هزینه، سیم کارت خود را دوباره فعال سازند.

اپراتورها در بازگرداندن سیم کارت، همواره مشترک قبلی را در اولویت خود قرار خواهند داد ولی این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که سیم کارت در چرخه توزیع قرار نگرفته باشد. پس با توجه به نامشخص بودن زمان واگذاری، لازم است کاربران در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن سیم کارت اقدام کنند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز