بسته ی ویژه ی ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

بسته ی ویژه ی ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

وقتی حرف از اعیاد مقدسی چون قربان و غدیر می شود تمامی شرکت ها بانک ها و اپراتورها سعی میکنند این عید را به گونه ای به مسلمانان هموطن خود تبریک بگویند همانطور که این تبریک ها به طور تلفنی میان آشنایان رد و بدل میشود

برای مثال گاهی بانک ه وو سایر مجموعه ها با ارسال پیامکی که حاوی پیامی تبریک آمیز است این عید را تبریک میگویند اما در اکثر اوقات برای چنین مناسبت های فرخنده و بزرگی اپراتورها و بانک ها هدایایی را نیز در نظر میگیرند و که به اصطلاح با اعطای عیدی در روز عید هموطنان خود را شاد کنند

به همین منظور ایرانسل به خاطر فرا رسیدن دو عید بزرگ مسلمین یعنی عید قربان و عید غدیر خم، مانند سال های گذشته دو طرح جذاب مکالمه رایگان و بسته اینترنتی و مکالمه را در نظر گرفته است. این بسته های خدماتی ویژه (بسته اینترنت و مکالمه) را می توان در میان فاصله دو عید یعنی از ساعت 24 سی ام تیرماه تا هفت مرداد 1400 فعال کرد.

خدماتی که در این ایام مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند شامل سه ساعت مکالمه درون شبکه ایرانسلی و سه گیگابایت اینترنت همراه است که قیمت این بسته ویژه 10 هزار تومان می باشد. برای فعالسازی این بسته دو روش وجود دارد:

1- از قسمت پیشنهادات در اپلیکیشن ایرانسل من

2- شماره گیری کد دستوری #5* که تا سه روز بعد از فعالسازی می توانید از آن استفاده نمایید.

همچنین ایرانسل سوای این پیشنهاد ویژه خود، یک طرح مکالمه رایگان درون شبکه را دارد. با فعال سازی این طرح توانید تنها با 5 دقیقه مکالمه،50 دقیقه مکالمه رایگان دریافت نمایید. برای فعال سازی آن هم باید یا از طریق قسمت پیشنهادهای ایرانسل من اقدام کنید یا با شماره گیری #۲*۱*۴۴۴۴* این بسته را دریافت کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


بررسی سرقتی نبودن آیفون دست دوم

بررسی سرقتی نبودن آیفون دست دوم

 

 

اگر در تمامی جهان هم مسئله ی امنیت گوشی حائز اهمیت نباشد در ایران اینگونه نیست چرا که به دلیلی شرایط بد اقتصادی و نبود فرهنگ سازی های زیرساختی روز به روز آمار دزدی و سرقت گوشی ها بالا میرود و از طرفی دیگر فقر و درآمدهای سایر مردم  در کشور ایران اجازه نمیدهد که پس از به سرقت رفتن و ربوده شدن گوشی موبایل به راحتی بتوانیم یک دستگاه دیگر را جایگزین کنیم پس باید در انتخاب گوشی موبایل دقت خود را بالا ببریم که گوشی موبایلمان از امنیت بالایی برخوردار باشد یکی از برندهایی که از امنیت بالایی برخوردار است اپل میباشد

 گوشی های آیفون در سیستم عامل آی او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند که در شرایط خاص نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار گرفتن آن اقدام می کند. این برنامه قدرتمند که برای پیدا کردن گوشی گمشده حتی در حالت خاموش نیز امکان پذیر می باشد، به صورت پیش فرض در این گوشی وجود داشته و فقط کافیست کاربر آن را فعال کند.

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

5 روش تقویت باتری گوشی موبایل

5 روش تقویت باتری گوشی موبایل

 

امروزه وقتی شخصی تصمیم به خرید گوشی موبایل میگیرد جدا از بحث هزینه و قیمت به دو عامل دیگر توجه بسیار زیادی می کند یکی از آنها کیفیت دوربین گوشی و دیگری قدرت باتری آن است البته این فقط برای افراد معمولی میباشد و کسانی که از گوشی استفاده های دیگری می کنند مثل گیم و بازی اهمیت دوچندانی به بحث باتری میدهند چرا که یکی از باگ های مهم برخی از گوشی ها بی کیفیت بودن باتری آنها است  هرچقدرم یک گوشی موبایل از امکانات و سیستم عامل خوبی بهره مند باشد اگر باتری خوبی نداشته باشد بی فاییده است چرا که به محض استفاده از آن نیازمند شارژر میشویم و لذت کار کردن با این وسیله را از دست میدهیم

ما در این محتوا به راه های تقویت باتری گوشی موبایل شما میپردازیم 

1- دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

2-کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و درمواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیازبه فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت AutoSync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آنرا غیرفعال کنید.

 

3-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تاجایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد.

 

4-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری بازهم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی درحال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

 

5-غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویرزمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جداشدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد ازآنکه گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری هارا تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

زنگ خطر برای کاربرانی که تنها ازطریق وای‌فای از تبلت خود استفاده می‌کنند

زنگ خطر برای کاربرانی که تنها ازطریق وای‌فای از تبلت خود استفاده می‌کنند

قاچاق گوشی های هوشمند در تمامی جهان و  مخصوصا خاورمیانه وجود دارد اما در ایران به علت تحریم ها و سایر مسائل امنیتی دیگر از یک مشکل گذشته و کل بازار گوشی موبایل ایران را در دست خودش گرفته است به همین دلیل برای رفع این مشکل بزرگ باید برنامه ریزی های دقیق و تصمیمات کارآمدی صورت بگیرد چراکه عادی سازی مسئله ی قاچاق نه تنها در این زمینه بلکه در تمامی زمینه ها مشکلات بزرگی را در پی دارد 

مهمترین اقدامی که در راستای از بین این مشکل انجام شده است طرح رجیستری کردن وسایل سیم کارت خور است که در خبرهای گذشته شما را به طور کامل با آن آشنا کردیم اما این خبر حواشی و اخبار های دیگری را نیز به دنبال خود دارد با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا شما را با این اخبارها آشنا کنیم

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح رجیستری که از سال 96 آغاز شده است، بیش از 6 میلیارد دلار از قاچاق تلفن همراه کاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ایران نیز بیش از 300 میلیون دلار است که بر اساس آمارهای اعلام شده، تقریبا 80 درصد تبلت ها قاچاق می باشند. این طرح علاوه بر کنترل بازار این امکان را به خریدار می دهد تا پیش از خرید کالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به کشور نیز اطمینان یابد.

با توجه به این که اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن های همراه و تجهیزات دارای سیم کارت یا همان رجیستری توانسته است با ایجاد یک ابزار قدرتمند، به رویه قاچاق چند میلیارد دلاری این بازار پایان دهد، این طرح برای تبلت ها و دیگر تجهیزات سیم کارت خور ( مانند ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم کارت) به طور رسمی آغاز شده است.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری را موظف کردند تا " کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل" را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت نمایند.

با توجه به آنچه که بیان شد؛ هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند.

 طرح رجیستری تبلت ها برای برند Lenovo از تاریخ دوم مرداد ماه و سایر برندها از نهم مرداد ماه آغاز می شود و بعد از این تاریخ، تبلت های ثبت نشده شناسایی نخواهند شد.

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت ها و دیگر تجهیزات دارای سیم کارت، اپراتورها و سرویس های مخابراتی ، خدماتی از قبیل اینترنت و تماس تنها را برای تجهیزاتی ارائه می کنند که در این سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آموزش های مجازی مدارس، بسیاری از دانش آموزان با تبلت بدون سیم کارت به اینترنت متصل می شدند که با اجرای این طرح ، بعد از تاریخ اعلام شده این امر دیگر مقدور نمی باشد و لازم است که وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از طریق درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیق نماید.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش آموزانی که از طریق شبکه Wifi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری به اینترنت متصل می شدند، هشدار داد که تا قبل از تاریخ اعلام شده، سیم کارتی در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمایند و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل کنند.

کاربران برای اطمینان از رویت دستگاه در شبکه اپراتوری از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta. Ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند و در صورت دریافت پاسخ استعلام " دستگاه رویت شد" از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

طرح اصالت تجهیزات برای ساعت های هوشمند سیم کارت خور از 12 تیرماه و بارکد اسکنر ، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است که این طرح فقط برای تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



شیائومی جایگاه دوم در عرضه ی گوشی های هوشمند را تصاحب کرد

شیائومی جایگاه دوم در عرضه ی گوشی های هوشمند را تصاحب کرد

پیشی گرفتن برند نوپای شیائومی از غول بزرگ دنیای تکنولوژی و گوشی های هوشمند بیش از آنچه تصورش را کنید غیر قابل باور است چراکه اپل در این سال های اخیر مردم دنیا را چنان مجذوب طراحی و امکانات و همچنین سیستم عامل خود کرده است که خبر پیشی گرفتن یک برند چینی مضحک جلوه میکند اما چیزی که در این خبر مهم است این است که  جلو زدن از اپل در چه زمینه ای میباشد؟ واضح است که تمامی افراد قدرت خرید محصولات اپل را ندارند و این کمپانی هم همانطور که میدانید به قیمت بالای محصولاتش معرف حضور شما است برای همین سایر مردم بیشتر به سمت محصولات مقرون به صرفه رو میاورند و اگر از حق نگذریم اپل در این زمینه یعنی زمینه ی اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد 

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

نخستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفونs4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز