فرصتی استثنایی برای تبدیل سیم کارت های اعتباری همراه اول به دائمی

همراه اول  که همیشه سعی کرده است که به مشتریان خود امکاناتی دهد تا بتواند رضایت آنها را جذب کند و همیشه موفق بوده است و همیشه سعی کرده که بتواند هم نیاز های مشتریان را برآورده کند. یکی از این کار هایی که برای رفاه مشتریانش انجام داده است این بوده که سیم کارت اعتباری خود را با حفظ شماره به دائمی تبدیل کنند.

 مزیت های تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، با در نظر گرفتن ارزش ریالی سیم کارت های دائمی، اعتبار سرمایه ای سیم کارت های دائمی، تفاوت در نحوه پرداخت هزینه ها و صورتحساب ها، تفاوت در تعرفه ها و فرایند خاص نحوه سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی و ....، بسیار زیاد بوده و برای مشترکان اعتباری که تمایل به حفظ شماره و تبدیل آن به سیم کارت دائمی را دارند، یک فرصت استثنایی و منحصر بفرد است که تنها با پرداخت 100 هزار تومان که از این مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت محاسبه می گردد، امکان پذیر است.

البته قرار است، این فرصت استثنایی در کمپین جدیدی که از اول بهمن آغاز شده و تا پایان اسفند ماه 1400 ادامه دارد؛ با شرایط خاص و ویژه برای مشترکین اعتباری فراهم گردد. فرصتی که لازم است از سوی مشترکین اعتباری همراه اول، غنیمت شمرده شود. چرا که با صرف وقت و هزینه کمتر، امکان بهره مندی از خدمات سیم کارت های دائمی برایشان فراهم خواهد شد.

بنابراین مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که بنا به هر دلیلی تمایل دارند، سیم کارت اعتباری خود را با حفظ شماره قبلی به سیم کارت دائمی تبدیل کنند، فقط کافی است از فرصت ایجاد شده در کمپین جدید استفاده کنند.

مهمترین مزیت این کمپین جدید، تخفیف 30 درصدی هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می باشد که به موجب آن هزینه تبدیل سیم کارت از 100 هزار تومان به 70 هزار تومان کاهش یافته و مشترکان می توانند تنها با پرداخت 70 هزار تومان که مبلغ 36 هزار تومان آن بابت تضمین پرداخت محاسبه می گردد، به این امر اقدام نمایند. علاوه بر این استفاده کنندگان از این طرح از بسته خوش آمد گویی سیم کارت دائمی همراه اول که شامل یک بسته اینترنت 30 گیگابایت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد، برخوردار می گردند.

روش های تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی همراه اول در کمپین جدید:

 

فروشگاه آنلاین همراه اول

 

یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین روش های تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول، از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول می باشد.

 

آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من

 

برای این کار لازم است؛ ابتدا آخرین نسخه اپلیکیشن" همراه من "را بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس با ورود در اپلیکیشن همراه من ، در بخش" خدمات" قسمت " سیم کارت" را انتخاب کنید. سپس در این قسمت، گزینه " تبدیل به دائمی " را انتخاب کرده و با انجام مراحل بعد سیم کارت اعتباری خود را به سیم کارت دائم تبدیل کنید. ( توجه داشته باشید در حال حاضر این برنامه تنها بر روی گوشی های اندروید قابل اجرا می باشد.)

 

مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری:

 

این روش که در شرایط شیوع مجدد گونه امیکرون، اصلا توصیه نمی شود، نیازمند مراجعه حضوری مالک سیم کارت به مراکز فروش می باشد. به همراه داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال در هنگام مراجعه ضروری بوده و مراحل تبدیل بعد از تکمیل و امضای فرم مربوط نهایی خواهد شد.

با توجه به این که همراه اول از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورهای کشور برخوردار بوده و ارزش سیم کارت های دائمی این اپراتور به مراتب بسیار بیشتر از سایر سیم کارت های موجود در بازار میباشد، فرصت ایجاد شده، یک شرایط خاص و ویژه برای مشترکین اعتباری این اپراتور است که می توانند به راحتی به جمع مشترکان سیم کارت های دائمی همراه اول اضافه شده و از مزایای آن بهره مند گردند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

صدور گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های NFT

از زمانی که ارز دیجیتال آمده است بسیاری سعی کرده اند که به خرید و فروش آن دست بزنند و بسیاری در این زمینه بسیار موفق بوده اند . بلاک چین ها هم باعث این می شوند که اطلاعات ذخیره می شوند و باعث این می شود که اطلاعات هک نشود و اطلاعات به دست سارقین نیفتد.

شرکت" همراه کسب و کارهای هوشمند "که به عنوان بازوی دیجیتال اپراتور همراه اول شناخته می شود، طی دو سال گذشته با تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب با بررسی دقیق فرصت های تجاری بلاک چین در حوزه مخابرات و فعالیت اپراتورها، چند پروژه بلاکچینی را آغاز کرده بود که در گام نخست، صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی تلکامی در دستور کار قرار گرفت و و در مراسم رونمایی یازدهم بهمن با انتشار نمادین دو سیم کارت دائمی همراه اول در سامانه بی تا، این مرحله را با موفقیت به پایان رسانید.

صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی اساسا دیجیتالی و مخابراتی که خود می تواند مقدمه ارائه سرویس های بعدی باشد؛ هم برای شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند و هم برای کاربران تجربه جدید و منحصر بفردی است. این شرکت که در اکوسیستم فین تک و اپراتوری کشور، با محصولاتی از قبیل اوانو و همراه من شناخته میشود، تلاش هایی برای تجاری سازی این فناوری های نوین داشته که در صورت تحقق به کاربران تجربه جدیدی از زندگی دیجیتال را ارائه می دهد.

 

مزیتهای  فروش سیم کارت های همراه اول در قالب توکن های NFT

 

شرکت همراه کسب و کار هوشمند در تلاش است تا در راستای ارزش آفرینی برای دارایی های دیجیتال، فناوری بلاکچین  را تجاری سازی کرده و گامی موثر و جدید در راستای تجربه یک زندگی دیجیتال بردارد.

دریافت گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های NFT علاوه بر ثبت یک دارایی دیجیتال چه مزیت ها و ویژگی های دیگری برای کاربران و مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول خواهد داشت:  

 

1.     امکان برگزاری حراجی سیم کارت

اولین مزیت دریافت گواهی دیجیتال در قالب توکن های  NFT  برای دارندگان سیم کارت های همراه اول، امکان برگزاری حراجی فروش برای مالک سیم کارت می باشد. این روش که با هدف قیمت گذاری عادلانه و شفاف و در جهت جلوگیری از تقلب های صورت گرفته در بازار سنتی پایه گذاری شده، تلاش می کند تا با یک مکانیسم شفاف و قابل نظارت از سوی مالک و خریدار به قیمتی منصفانه برای سیم کارت برسد و با حذف واسطه ها در بازار، قیمت سیم کارت را در بازار مدیریت نماید.

برای این کار لازم است؛ کاربر مشخصات سیم کارت خود را در سامانه بی تا متعلق به شرکت ققنوس ثبت کند. در مرحله بعد شرکت همراه کسب و کار هوشمند بعد از احراز مالکیت و اصالت سیم کارت، امکان ایجاد حراجی را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 

2.     دریافت اعتبار بدون ارائه ضامن

در این طرح، شرکت همراه کسب و کار هوشمند تلاش می کند تا با اعتبار بخشیدن به سیم کارت های دارای گواهی اصالت دیجیتال، آنها را به عنوان کلاس جدیدی از دارایی های دیجیتال در بازار معرفی کند. به این ترتیب مالک سیم کارت در صورت وثیقه گذاری سیم کارت، اعتباری جهت خرید در اپلیکیشن اوانو دریافت می کند که در ازای آن حق فروش سیم کارت را از خود سلب کرده و فقط حق بهره برداری از سیم کارت را برای خود حفظ می کند.

در صورت عملیاتی شدن این طرح کلیه مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول که در سامانه بی تا ثبت نام کرده و گواهی اصالت دیجیتال سیم کارت خود را دریافت نمودند، می توانند بدون ارائه ضامن، اعتبار دریافت کنند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

بدون دسترسی به سیم کارت، مالکیت گوشی رجیستری را منتقل کنید!

طبق طرح رجیستری گوشی که از سال 96 اجرایی شد جلوی واردات گوشی های قاچاق گرفته شد به این صورت که اگر اصالت گوشی شما تایید نشود آن دستگاه دیگر در کشور قابل استفاده نیست. برای تشخیص اصالت گوشی در سامانه همتا با وارد کردن IMEI گوشی خود در این سامانه از قاچاق نبودن دستگاه مطمئن شوید.

اگر به تازگی گوشب را خریداری کردید و پیامک هشدار قطع را دریافت کردید و یا در سامانه همتا اصلالت گوشی ثابت نشده متاسفانه تلفن همراه شما قاچاق محسوب میشود و شامل طرح رجیستری نمیشود.


با توجه به اعلام کارشناسان سامانه همتا، فرایند انتقال مالکیت صرفا از طریق سیم کارت مالک امکان پذیر خواهد بود. برای این کار ابتدا به اپراتور مربوط مراجعه کرده و سیم کارت را تهیه نمایید. اگر امکان صدور سیم کارت برای اپراتور وجود نداشته و سیم کارت تخلیه شده، صفحه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده به آدرس http://hmti.ir/15 را مطالعه فرمایید.

در غیر این صورت مالک سیم کارت از اپراتور مربوط در خصوص تخلیه سیم کارت پیگیری نماید. اگر اپراتور تخلیه سیم کارت را تایید نمود، مالک از اپراتور نامه رسمی مبنی بر تخلیه سیم کارت دریافت کرده و با مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را پیگیری نماید.

 

بعد از آن که مشکل مالک اول سیم کارت مرتفع شد، فرایند انتقال مالکیت دستگاه رجیستری شده به سه روش زیر امکان پذیر است :

 

·        اپلیکیشن همتا

·        سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

·        کد دستوری #777*

 

در اینجا مراحل انجام فرایند انتقال مالکیت دستگاه، با استفاده از کد دستوری #777* بیان می شود:

 

1.     مالک دستگاه باید با سیم کارت خود کد دستوری #777* را شماره گیری کرده و گزینه تماس را انتخاب نماید.

2.     در صفحه پیش رو گزینه 3 یعنی انتقال مالکیت رو انتخاب کنید.

3.     در این بخش پیغامی می بینید که شناسه (IMEI) تحت مالکیت سیم کارت را نمایش می دهد. دقت نمایید عدد شناسه مربوط به دستگاهی باشد که قصد انتقال مالکیت آن را دارید. ( اگر هیچ شناسه ای نمی بینید ، گزینه افزودن دستگاه را یعنی 0 را انتخاب کنید و شناسه 15 رقمی دستگاه را بدون هیچ علامت اضافه، ممیز و یا خط تیره وارد کنید.

4.     سپس شماره سیم کارتی که قصد دارید مالکیت دستگاه را به آن انتقال دهید ( شماره خریدار ) وارد نمایید.

5.     در این مرحله پیغامی خواهید دید که در آن شناسه دستگاهی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید و شماره سیم کارت خریدار را خواهید دید. در صورتی که اطلاعات درست بوده و مورد تایید شماست، گزینه 1 یعنی تایید را انتخاب کنید.

6.     در پایان پیغامی مبنی بر ارسال کد فعال سازی از طریق پیامک به شماره سیم کارت خریدار برای شما به نمایش داده می شود که باید تایید کنید.

در نهایت کد فعال سازی با سر شماره HAMTA برای فرد خریدار ارسال شده و خریدار باید با استفاده از این کد شناسه دستگاه ( IMEI) خریداری شده را از طریق فرایند فعال سازی دستگاه، برای سیم کارت خود فعال نماید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


مسدود سازی شماره های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی

ارسال پیامک تبلیغاتی توسط شماره های شخصی تخلف محسوب می شود زیرا پیامک های تبلیغاتی باید از طریق پنل های ارسال پیامک انجام می گردد ولی بااین حال خیلی از اشخاص از سیم کارت شخصی برای تبلیغات استفاده میکنند که راه مناسب برای حل این مشکل مسدود کردن شماره های شخصی ارسال کننده پیام های تبلیغاتی است.

به همین دلیل بیش از پنجاه درصد سیم کارت ها به علت ارسال پیام های تبلیغاتی قطع شده که مربوط به شرکت ایرانسل هستند.

 

ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست

 

آقای قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، اعلام کردند : ارسال پیامک از سرشماره تخلف نیست و این کار در امر تجارت بسیار شایع و رایج می باشد.

از 15 سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبلیغات و اطلاع رسانی از خدمت پیامک انبوه استفاده می کنند و حدود 75 درصد پیامک های ارسال شده در شبکه از نوع پیامک های ارسالی از سرشماره می باشد.

با این وجود رگولاتوری در راستای حفظ حقوق مشترکان و مدیریت پیامک های تبلیغاتی ارسال شده از طریق شرکت ها، اپراتورهای تلفن همراه را موظف به راه اندازی کد دستوری #800* کرد. بنابراین تمام مشترکان تلفن همراه می توانند با استفاده از این کد دستوری نسبت به مسدود سازی یا رفع مسدود سازی دریافت پیامک تبلیغاتی ارسالی از سرشماره ها اقدام نمایند.

راه اندازی این سامانه تا حد زیادی توانسته مزاحمت های ناشی از دریافت پیامک های مزاحم و تبلیغاتی شرکت ها را کاهش داده و رضایت خاطر مشترکان را فراهم آورد. علاوه بر کد دستوری#800* مشترکان می توانند در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی از سوی شرکت هایی که در آن عضو نمی باشند، شکایت خود را در سامانه 195 ثبت نمایند که در این صورت اپراتور مربوط موظف است؛ پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

امید است با اطلاع رسانی فراوان و برخورد پیشگیرانه رگولاتوری و اپراتورها، قطع خطوط به دلیل شکایت مردمی روند کاهشی داشته و رضایت خاطر مشترکان فراهم گردد.

 

نحوه شناسایی شماره های متخلف:

 

·        ( FMS ) یا سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری

این سامانه که بر اساس قواعد تعریف شده و رفتارسنجی ارسال کنندگان پیامک راه اندازی شده، به صورت مداوم رفتار مشترکان را بررسی می کند.

 

·        ( FMS) یا سامانه کشف تخلف اپراتورها

اپراتورها نیز از طریق این سامانه سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های انبوه و تبلیغاتی را شناسایی و مسدود می سازند.

 

·        سامانه 195

سامانه 195 سامانه پیامکی ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان اعم از دریافت پیامک در ساعات نامناسب، دریافت محتوا های نامناسب اخلاقی، خلاف واقع و اغواگرایانه و ... می باشد. بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در صورت دریافت پیامک هایی حاوی مطالب نامناسب یا تبلیغات از شماره های شخصی، شماره ارسال کننده پیامک را به این سامانه پیامک کنند. سپس رگولاتوری بعد از بررسی و صحت سنجی، شماره متخلف را به صورت یک طرفه محدود می سازد.

گام بعدی شناسایی دفاتر پیشخوان دولت یا عامل فروش اپراتورها به عنوان صادر کننده این سیم کارت های متخلف و برخورد قانونی با آنها می باشد. بعد از شناسایی این دفاتر، دسترسی ارائه خدمات این گونه دفاتر بسته می شود و رسیدگی به تخلف آنان از سوی اپراتورها در مراجع قضایی پیگیری می گردد.

بر اساس اعلام مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، پیمان قره داغی، آمار مربوط به خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی به صورت لحظه ای در بخش " قضاوت با شما " پورتال رگولاتوری قابل مشاهده می باشد.

در همین خصوص آقای قره داغی بیان کردند که بیش از 50 درصد سیم کارت های قطع شده به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی متعلق به شرکت خدماتی ایرانسل می باشد. نظارت نامناسب اپراتور ایرانسل در واگذاری سیم کارت های حقیقی و حقوقی به همراه ناقص بودن فرایند احراز هویت این سیم کارت ها از دلایل اصلی آمار بالای سیم کارت های متخلف ایرانسلی می باشد.

به همین خاطر رگولاتوری همه اپراتورها را موظف کرد تا در راستای اطمینان از درستی انجام فرایند احراز هویت، علاوه بر انجام فرایند حضوری احراز هویت مشترک از طریق کارت ملی و شناسنامه عکس دار، برای فروش سیم کارت های دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف ( OTP ) استفاده نمایند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


 

 

 

کدهای مخفی و کاربردی دستوری

با استفاده از کدهای دستوری، درخواست‌هایی توسط گوشی هوشمند ثبت می گردد. کدهای دستوری زیر مجموعه‌ای بنام کدهای مخفی دارد که در شرایط اضطراری استفاده میشود و به هیچ وجه نباید از کد های مخفی بیش از حد مجاز استفاده کرد زیرا باعث صدمه به گوشی و سیم کارت می گردد.

به یاد داشته باشید اطلاعاتی که داخل گوشی و سیم‌کارت خود دارید مثل pin  و puk  رو به خاطر بسپارید

 محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

 

 

 

در اینجا نمونه ای از کدهای مخفی را بیان کردیم:

 

عنوان

کد دستوری

تغییر کد PIN

OldPIN2*NewPIN2*NewPIN2*#

تغییر کد   PIN2

**05*PUK*NewPIN*NewPIN#

باز کردن قفل  PIN

**052*PUK2*NewPIN2*NewPIN2#

باز کردن قفل PIN2

*#06#

تغییر رمز برای سرویس محدودیت تماس( Call Barring)

**03*330*OldCode*NewCode*NewCode#

 

محدودیت تماس

محدودیت تماس قابلیتی است که به علت هزینه زیاد معمولا اپراتورها علاقه ای به ارائه آن ندارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آن تقریبا زیاد است. در صورت فعال شدن این سرویس برای کلیه تماس هایی که از موبایل گرفته می شود ، محدودیت ایجاد شده و عملا دیگر نمی توان از موبایل شمار گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

فعال کردن سرویس محدودیت تماس

Code*33**#

غیر فعال سازی سرویس محدودیت تماس

#33#*

چک کردن وضعیت دستور محدودیت تماس

#code*330**

فعال کردن محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

غیر فعال سازی دستور محدودیت تمامی تماس ها

#code*#330*

چک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس هاچک کردن وضعیت محدودیت تمامی تماس ها

#code*331**

جلوگیری از تماس های بین المللی در هنگام رومینگ

#code*#331

لغو دستور جلوگیری در زمان رومینگ

#code*332**

بررسی وضعیت دستور جلوگیری از تماس

#code*#331*

محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*#333

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#333#*

فعال کردن محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*35

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل

#code*351**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل

#35#*

فعال کردن دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

# code*#351

لغو دستور محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#code*353**

بررسی وضعیت محدودیت تماس به شماره موبایل در زمان رومینگ بین الملل

#351#*

 

در تمامی دستورات بالا در زمان اعمال محدودیت تماس به شماره موبایل، کسی نمی تواند با شماره شما تماس بگیرد و در زمان محدودیت تماس از طریق موبایل، شما نمی توانید با کسی تماس بگیرید. در صورت فعال سازی محدودیت تمامی تماس ها هم عملا امکان استفاده از موبایل را از دست داده و برقراری هیچ گونه ارتباطی امکان پذیر نیست. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز