هواوی و رویداد 21 اکتبر وین

احتمالا در این چند روز اخیر شما تصاویری از یک گوشی فضایی با دوربین دایره ای بزرگ در وسط آن را در شبکه های اجتماعی دیده اید گوشی هایی که طراحی هنجارشکنشان نگاه هر مخاطبی را برای چند دقیقه درگیر خود میکند این گوشی ها که به تازگی تولید شده اند محصول جدید شرکت هواوی میباشند پرچمداران جدید این برند هستند که به عبارتی هفت خوان رستمی را که تحریم های آمریکا برایشان پهن کرده بود را رد کرده اند و حال با ظاهری متفاوت ترند شبکه ها اجتماع شدند 

 

 

پیش از این چهار مدل از اعضای این خانواده به نام های نوا 5G 8، نوا 8 پرو 4G، نوا 8 پرو 5G و نوا SE 8 به بازار عرضه شده بود. شنیده ها حاکی از آن است که احتمال معرفی گوشی های هوشمند نوا 8i و نوا 9 به بازار جهانی بسیار زیاد است.

 

گوشی هوشمند هواوی نوا 9

 

این مدل هم که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در کشور چین معرفی شده بود، از جمله محصولاتی است که انتظار می رود در رویداد 21 اکتبر شاهد آن باشیم تا به همراه نوا 8i روانه بازارهای اروپایی گردد.

گوشی هوشمند هواوی نوا از نمایشگر اولد 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می برد.

در پنل جلویی این مدل دوربین سلفی 32 مگاپیکسل و در پنل پشتی ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که متشکل از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور RYYB می باشد. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج 2 قرار دارد.

این گوشی هوشمند دو سیم کارته از نسخه 4G چیپست اسنپدراگون 778 بهره می برد که برای آنلاک کردن آن، لازم است تا کاربر حسگر اثر انگشت را که زیر نمایشگر قرار دارد، لمس کند.

انرژی گوشی هوشمند نوا 9 از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از فناوری شارژ سریع 66 وات برخوردار است.

شرکت چینی هواوی گوشی هوشمند نوا 9 با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را در رنگ های آبی، بنفش، سبز و مشکی روانه بازار خواهد کرد.

 

گوشی هوشمند نوا 8i

 

هرچند که گوشی هوشمند نوا 8i در تاریخ 7 جولای 2021 در کشور مالزی رونمایی شده بود، به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد تا این مدل را به زودی روانه بازارهای اروپا کند.

گوشی هوشمند نوا 8i از یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع LCD IPS با رزولوشن فول اچ دی پلاس برخوردار است که در لبه سمت راست آن حاشیه های 1.3 میلی متری و در قسمت بالای آن حاشیه 1.35 میلی متری دیده می شود.

در پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی چهارگانه دایره ای شکل با سنسور 64 مگا پیکسلی و دریچه دیافراگم f/1.9 دیده می شود که با دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمقی همراهی می شود.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند با دریچه دیافراگم f/2.0 در یک بریدگی قرص مانند در بخش بالایی صفحه نمایش قرار دارد.

هواوی در گوشی هوشمند نوا 8i از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده کرده است که انرژی آن را یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می کند و مدت زمان شارژ کامل آن فقط 38 دقیقه می باشد.

گوشی هوشمند دو سیم کارته نوا 8i از حسگر های شتاب سنج،ژیروسکوپ، سنسور مجاورت ، قطب نما و سنسور اثر انگشت (کنار گوشی) استفاده می کند و از حافظه 8/6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

این شرکت چینی در این مدل از سیستم عامل اندروید 10 در کنار رابط کاربری EMUI 11  استفاده کرده و این مدل را در رنگ های نقره ای، آبی و مشکی به بازار عرضه می کند.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


محدودیت خرید سیم کارت برای هر شخص حقیقی

با روی کار آمدن سیم کارت های ایرانسل و سیم کارت های اعتباری انقلابی در قیمت سیم کارت ها ایجاد شد به طوری که سیم کارت هایی که روزی جز وسایل لوکس به شمار میامدند دیگر با یک مبلغ بسیار کم در بازار موجود بودند و افراد به راحتی میتوانستند آنها را خریداری نمایند به همین دلیل شمار زیادی از افراد اقدام به خرید چندین خط برای خود کردند و جالب است در آن دوران حتی فناوری دو سیم کارت نیز در آن زمان در گوشی ها موجود نبود اما با این حال باز افراد اقدام به خرید چندین سیم کارت برای مصرف شخصی خود میکردند

اولین سیم کارت های واگذاری شده در کشور، مربوط به اپراتور همراه اول می باشد که در حال حاضر به عنوان بزرگترین اپراتور در داخل کشور مشغول به فعالیت است. در سال 85 اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور، وارد میدان رقابت شد که به زودی توانست با ارائه سیم کارت های ارزان تر در زمان کوتاهتر، کاربرانی وفادار برای خود دست و پا کند. رایتل نیز سومین اپراتور فعال در کشور می باشد.

فعالیت اپراتورها و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و آنها موظف به تبعیت از قوانین ابلاغی این سازمان می باشند.

 درست است بر اساس قانون، هر شخص بالای 18 سال که تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد، می تواند نسبت به خرید و ثبت سیم کارت در کشور اقدام نماید؛ ولی در خصوص تعداد سیم کارت های قابل خریداری برای هر فرد حقیقی محدودیت هایی وجود دارد. بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر شخص حقیقی می تواند حداکثر 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. البته اشخاص حقوقی مانند نمایندگان رسمی شرکت ها، برای ثبت سیم کارت به نام شرکت هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

اتباع غیر ایرانی نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه، کارت اقامت، کارت هویت، کارت سبز و یا کارت پناهندگی به طور همزمان سه سیم کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود ثبت کنند.

از آن جا که ثبت کننده سیم کارت قانونا مالک آن بوده و مسئولیت حفظ و نگهداری سیم کارت بر اساس قانون فقط با مالک است، مالکان دقت نمایند که در صورت بروز هرگونه

سهل انگاری، ممکن است دچار صدمات جبران ناپذیری گردند.به همین خاطر نهادهای نظارتی همواره به مشترکان هشدار می دهند که سیم کارت های خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند،چرا که در صورت استفاده غیر قانونی و وقوع جرم، تنها مالک سیم کارت مسئول خواهد بود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


اینترنت 30 گیگابایتی دانشجویی فعال شد

 

حتما شما هم از ماجرای 60  گیگابایت اینترنت دانشجویی که در زمان وزارت آذری جهرمی وزیر جوان به دانشجویان و دانش آموزان اعطا شد آگاه هستید بسته هایی که با وارد کردن کد ملی برای تمامی محصلان کشور فعال شد و در بین این همه اخبار بد و منفی آن روزها اتفاق خوشایندی را رقم زد حال دولت جدید تصمیم گرفته است برای باری دیگر این طرح را اجرا کند منتها نه به کیفیت و کمیت طرح قبلی . اما در این شرایط بد اقتصادی و در زمانی که اپراتورهای تلفن همراه بدون افزایش سرعت اینترنت قیمت آن را روز به روز افزایش میدهند این خبر میتواند لحظه ای محصلان را شاد کند

پاندمی کرونا و ادامه روند برگزاری کلاس های مجازی در کلیه مقاطع تحصیلی، اپراتورها را بر آن داشت تا در راستای سیاست های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح ها و بسته های اینترنتی مناسب را به کاربران خود ارائه کنند. به همین منظور، کلیه دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید میتوانستند حداکثر تا تاریخ هفتم مهرماه 1400 با مراجعه به سامانه ictgifs.ir نسبت به ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان اقدام نمایند.

با توجه به پایان یافتن زمان ثبت نام، از امروز اپراتورها بسته اینترنت هدیه متقاضیانی که در روزهای ابتدایی طرح، نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند، فعال کرده و فعال سازی بسته هدیه سایر متقاضیان نیز در چند روز آینده انجام خواهد گرفت.

البته از سوی اپراتورها، تمهیداتی در خصوص ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاهها و متقاضیانی که بنا به هر دلیلی (مثلا کامل نبودن اطلاعات) ثبت نام خود را تکمیل ننموده اند، در نظر گرفته شده و امکان ثبت اعتراض برای کلیه افرادی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش بینی شده است.

بسته اینترنت هدیه پس از طی مراحل فنی به زودی برای کلیه افرادی که توانسته اند با موفقیت ثبت نام کنند، فعال خواهد شد. متقاضیانی که درخواست اعتراض خود را در سیستم ثبت نموده اند نیز؛ بسته اینترنت هدیه خود را پس از اخذ تایید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، دریافت خواهند کرد.

اپراتور همراه اول اعلام کرده است که بسته هدیه اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق با لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال شده است. بسته هدیه اینترنت همراه اول که شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، 40 گیگابایت اینترنت ویژه معلمان و 30 گیگابایت اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب می باشد، به متقاضیانی تعلق می گیرد که در سامانه ictgifs.ir ثبت نام کرده اند.

اپراتور ایرانسل نیز بسته اینترنت هدیه را مطابق فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کاربران خود فعال نموده است. مهلت استفاده از بسته هدیه اینترنت ایرانسل، شش ماه می باشد.

اپراتور شاتل موبایل هم اعلام کرد: هنوز لیست شماره ها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شاتل موبایل اعلام نشده است و به محض دریافت این فهرست، بسته اینترنت هدیه شش ماهه این شرکت به سیم کارت شاتل موبایل کلیه دانشجویان، معلمان و اساتید گرانقدر به صورت خودکار تخصیص می یابد.

بسته هدیه این شرکت شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید دانشگاه ها، 40 گیگابایت اینترنت برای معلمان و 30 گیگابایت اینترنت برای دانشجویان می باشد که به کلیه اساتید، معلمان و دانشجویان مشترک سیم کارت شاتل تعلق می گیرد.

کاربران توجه داشته باشند که در هنگام فعال شدن بسته، این موضوع از طریق پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

عرضه یا عدم عرضه هواوی میت 50

هواوی را میتوان تنها برند و حتی تنها مجموعه ای دانست که توانست در مقابل تحریم های آمریکا قد علم کند و نه تنها ورشکسته نشود بلکه بتواند روز به روز پیشرفت کند و نامش در بین گوشی های پرفروش بدرخشد در واقع این برند واژه ی شکست ناپذیری را به عینیت کامل رساند اما خب قطعا اینکار برایش بدون مشکل نبوده است و در بسیاری از جاها و زمینه ها دچار اختلال شدید شده است و به قول معروف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است برای مثال یکی از این مشکلات اختلال در زمان معرفی محصولاتش طبق برنامه است امروز فردا کرن در رونمایی گوشی هوشمند جدید این گمان و از این قبیل شایعات میتواند از این دسته مشکلات باشد

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، قرار بود که شرکت هواوی مدل جدید میت را تا پایان سال جاری به بازار عرضه کند که ظاهرا مشکلات مربوط به تامین قطعات، این امر را به تعویق انداخته است. اخیرا شایعاتی مبنی بر لغو تولید سری میت 50 شنیده می شد که کارشناسان این شرکت آن را رد کرده و زمان رونمایی از این مدل را اوایل سال 2022 میلادی معرفی کردند. هرچند که برخی گزارشات حاکی از عرضه این مدل تا پایان سه ماهه دوم سال 2022 می باشد، ولی قطعا عرضه سری میت 50 لغو نشده است.

با توجه به شایعات شنیده شده پیرامون جزئیات اصلی گوشی میت 50، درست است که عدم عرضه این مدل تا این لحظه نتوانسته انتظارات علاقمندان به این برند را برآورده کند؛ ولی جزئیات مشخصات میت 50 نشان می دهد که شرکت هواوی در تلاش است تا در عرضه پرچمدار آینده اش سنگ تمام بگذارد.

این گوشی هوشمند که با سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی به بازار عرضه می شود؛ به نظر می رسد که از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی می کند. خبری که اگر صحت داشته باشد، نشان می دهد خانواده آیفون 13 تنها گوشی های هوشمندی نخواهند بود که از این قابلیت پشتیبانی می کنند و شرکت هواوی با انتخاب سیستم ماهواره ای Beidou به کاربران خود این اجازه را می دهد تا در شرایطی که آنتن دهی وجود ندارد، از طریق ارتباط ماهواره ای پیام کوتاه ارسال کنند.

با توجه به تحریم های آمریکا در خصوص عدم دسترسی این شرکت به چیپست های پیشرفته، هواوی در این مدل از چیپ اسنپدراگون 898 با عملکرد پردازشی بالا استفاده کرده است که نشان از پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات توسط کارشناسان این شرکت خواهد بود.

گوشی هوشمند هواوی میت 50 مانند سری آیفون 13 پرو مجهز به صفحه نمایش LTPO می باشد که از نرخ نوسازی تطبیقی و 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد چینی ها با وجود تمام محدودیت ها، دست به نوآوری های زیادی زده اند و کاربران باید خود را آماده سورپرایزهای بیشتری کنند. با توجه به تعویق زمان رونمایی مدل میت 50 ، انتظار می رود این گوشی هوشمند با قابلیت های منحصر به فردی به کاربران معرفی شود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


راه های ذخیره سازی مخاطبین و انتقال آن ها به سیم کارت

یکی از طاقت فرساترین کارها هنگامی که یک گوشی هوشمند جدید را خریداری میکنید وارد کردن لیست مخاطبین به گوشی جدید است که در همین حین ممکن است بسیاری از شماره ها به اشتباه وارد شوند و یا حتی تعدادی از آنها جا بمانند و مقدار زیادی از وقت ما نیز به هدر برود اما خب راه حلی نیز وجود دارد که از تمامی این گرفتاری ها و اتلاف وقت جلوگیری میکند و آن چیزی نیست جز ذخیره ی لیست مخاطبین روی سیم کارت چراکه ما با خرید گوشی جدید سیم کارت خود را نیز عوض نمیکنیم و تنها با جابجایی سیم کارت از گوشی قدیمی به گوشی جدید این اطلاعات ارزشمند وارد میشوند و دیگر نیازی به صرف ساعات های طولانی با ضریب خطای بالا نمیباشد

 

ذخیره سازی فهرست مخاطبان در بخش های مختلف یک گوشی هوشمند، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که آگاهی از آنها به کاربران در استفاده بهتر و آسان تر، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

سیم کارت، حافظه داخلی گوشی هوشمند، حافظه رم و اکانت گوگل از جمله بخش های ذخیره سازی فهرست مخاطبان می باشد که هر کدام از معایب و مزایای بخصوصی برخوردار بوده و کاربران می توانند بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

اکانت گوگل

 

اکانت گوگل هم به عنوان یک فضای گسترده برای ذخیره سازی لیست مخاطبان، بخش مناسبی است که به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. البته این بخش امکان دسترسی به لیست مخاطبان را به تمام دستگاه هایی که به اکانت گوگل شما دسترسی داشته باشند را فراهم می کند، بنابراین لازم است کاربران در صورت استفاده از این فضا، دقت و هوشیاری بیشتری را برای محافظت از این فهرست داشته باشید.

 

سیم کارت گوشی هوشمند

 

سیم کارت ها معمولا اولین و مهم ترین بخش ذخیره سازی فهرست مخاطبان می باشند. با توجه به این که همیشه امکان انتقال لیست مخاطبان با تغییر دستگاه برای افراد مهیا بوده و عملا کاربران، مخاطبان خود را از قبل به صورت ذخیره در تلفن جدید خواهند داشت، سیم کارت ها از اولویت های لیست ذخیره سازی کاربران می باشند. البته با توجه به محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت ها، وارد کردن نام های طولانی و کامل بعضی از مخاطبان در این بخش وجود ندارد که همین نکته کوچک از مهمترین معایب این فضای ذخیره سازی می باشد.

 

 

 

حافظه رم دستگاه

 

حافظه رم که تقریبا مانند حافظه گوشی هوشمند شما می باشد، معمولا به عنوان یک روش مطمئن و امن شناخته نمی شود، درست است که این فضا محدودیت های فضایی سیم کارت را ندارد، ولی با استفاده از آن، امکان نمایش این لیست در تلفن های همراه دیگر وجود دارد.

 

حافظه گوشی هوشمند

 

حافظه هر تلفن به عنوان یک فضای گسترده قابل دسترس، یکی از بخش های مهم ذخیره سازی لیست مخاطبان می باشد که از محدودیت های سیم کارت به دور بوده و امکان ذخیره سازی نام های طولانی را به کاربر می دهد. تنها ایراد این بخش این است که در صورت تغییر تلفن همراه هوشمند خود، لیست مخاطبان در دستگاه جدید به نمایش در نخواهد آمد.

ذخیره سازی مخاطبان در حافظه گوشی هوشمند به این معناست که این اطلاعات در سیم کارت موجود نبوده و برای برقراری تماس، اطلاعات از حافظه گوشی خوانده می شود که در صورت تعویض گوشی هوشمند، کاربر برای دسترسی به این فهرست دچار مشکل می شود. در چنین مواقعی که افراد بنا به هر دلیلی نیاز به انتقال لیست مخاطبان از حافظه به بخش های دیگر پیدا می کنند؛ مطمئنا مهمترین دغدغه اشخاص، امنیت و انتقال کامل این لیست می باشد.

در چنین زمان هایی کاربران می توانند در صورت تمایل، فهرست مخاطبان را به حساب گوگل خود انتقال دهند که در این صورت بدون تغییر نام مخاطبان، امکان انتقال کامل این فهرست به تمامی دستگاه هایی که به حساب کاربری شخص دسترسی داشته باشند، فراهم می شود.

انتقال فهرست مخاطبان به سیم کارت نیز یکی دیگر از روش های کاربردی می باشد که در صورت صرف نظر از فضای محدود سیم کارت، از امنیت بیشتر و دسترسی آسان تری برخوردار است.

 

 برای انتقال مخاطبان به سیم کارت کاربران لازم است مراحل ذیل را رعایت نمایند:

 

·       ابتدا به لیست مخاطبان وارد شوید.

·       در قسمت تنظیمات لیست مخاطبان، آیکون سه نقطه یا سه خط را که در بالای لیست مخاطبان قرار دارد، انتخاب کنید.

·       در این قسمت، مدیریت مخاطبان یا Manage Contacts را کلیک کنید.

·       در این بخش گزینه انتقال مخاطبان یا Move Contacts را انتخاب کنید.

·       سپس با انتخاب تلفن یا Phone، مبدا انتقال مخاطبان را مشخص کنید.

·       اگر قصد انتقال کلیه مخاطبان را دارید، حال لازم است گزینه همه یا All را که در بالای صفحه وجود دارد، انتخاب کنید، در غیر این صورت بعد از انتخاب تک تک مخاطبان، گزینه انجام شود یا Done را در پایین صفحه کلیک نمایید.

·       سپس به بخش ذخیره سازی لیست مخاطبان برگشته و سیم کارت 1 یا Sim1 را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی که گوشی هوشمند شما دو سیم کارته می باشد، باید در این بخش سیم کارت مد نظر خود را مشخص نمایید.

·       سپس گزینه انتقال مخاطبان یا Move را کلیک کنید.

·       در این مرحله یک پیام اخطار مبنی بر محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت مشاهده خواهید کرد که به شما یادآوری می کند در صورت انتقال لیست، کاراکترهای اضافی نام مخاطبان حذف خواهد شد. در صورتی که با این پیام مشکلی ندارید، گزینه ادامه یا Continue را انتخاب کنید.

·       در نهایت با انتخاب گزینه انتقال یا Move ، فهرست مخاطبان خود را از حافظه به سیم کارت انتقال دهید.

 

در صورتی که فهرست مخاطبان شما طولانی می باشد، اندکی تامل بفرمایید تا انتقال به صورت کامل انجام شود.

 

آنچه که همواره در نقل و انتقال اطلاعات موجود در هر گوشی هوشمند مهم و ضروری به نظر می رسد، لو نرفتن اطلاعات است که دقت نظر و هوشیاری کامل کاربران را می طلبد. بنابراین لازم است که در صورت تعویض گوشی، دقت نمایید که گوشی هوشمند شما به حساب گوگل متصل نباشد. البته برای حفظ امنیت مخاطبان نیز بهتر است چک کنید که لیست مخاطبان را از دستگاه حذف کرده باشید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز