کدهای دستوری فعالسازی و استعلام شارژ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل،رایتل

اگر یکی از مخاطبین سیم کارت های سیم کارت اعتباری باشید قطع به یقین باید با کدهای دستوری مرتبط به خرید شارژ، استعلام شارژ آشنایی داشته باشید چراکه شما در تمامی مواقع نیازمند هستید که شارژ خود را تمدید کنید و یا استعلام شارژ سیم کارت اعتباری مورد نظر خود را بگیرید

به همین دلیل در بیشتر مواقع کاربران سیم کارت های اعتباری کدهای دستوری اپراتور مورد نظر خود را یادداشت نمایند 

 

به وجود آمدن فضای رقابتی بین اپراتورها عملا به نفع مشترکین شده و در حال حاضر می توان گفت که اپراتورها؛ تقریبا برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را ارائه می دهند. بنابراین؛ امروزه داشتن سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی تفاوت چندانی با هم نداشته و کاربر می تواند بنا به سلیقه و یا دلایل شخصی یا کاری استفاده از یک نوع از سیم کارت را به دیگری ترجیح دهد .

مهمترین و اصلی ترین تفاوت سیم کارتهای دائمی و اعتباری؛ تامین اعتبار برای سیم کارت های اعتباری می باشد که در ابتدا کمی زمان بر و خسته کننده بود؛ ولی در حال حاضر با وجود تمهیدات خاص و متنوع اپراتورها این بخش هم به آسانی قابل انجام می باشد.

کدهای دستوری موسوم به USSD از همان تمهیدات و ترفندهایی است که معمولا اپراتورها به مشترکان خود معرفی می کنند تا در عرض چند ثانیه و با گرفتن فقط چند عدد و دکمه، کلیه دستورها و تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. کارهایی از قبیل خرید اینترنت، خرید اعتبار، استعلام باقیمانده شارژ، استعلام مانده مکالمه و هزاران کار دیگر که با کمک این کدهای دستوری در کسری از ثانیه به راحتی و آسانی امکان پذیر است و کاربر را از اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بی نیاز می سازد.

البته خدمات بسیار گسترده اپلیکیشن ها بر هیچ کاربری پوشیده نیست و تقریبا تمامی خدمات اپراتورها از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد، ولی استفاده از کدهای دستوری USSD برای کارهای معمول و روتین مناسب تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. علاوه براین با توجه به استقبال مشترکین از کدهای دستوری، اپراتورها سعی می کنند در راستای رفاه حال مشترکین، تنوع و تعداد خدماتی که با این کدها انجام می پذیرد را روز به روز افزایش داده و همواره در مناسبت ها و اعیاد مختلف، با معرفی طرح های تشویقی مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و یا شارژ شورانگیز رایتل و ... بیش از پیش همراه مشترکان خود باشند.

با توجه به این که امروزه تعداد کدهای دستوری بسیار زیاد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقی و معقول نمی باشد، در ادامه فهرستی از کدهای دستوری پرکاربرد اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مانند : شارژ سیم کارت و یا استعلام مانده حساب را مشاهده می فرمایید:

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ ایرانسل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ معمولی

# رمز*141*

خرید شارژ شگفت انگیز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 کدهای دستوری باقیمانده شارژ رایتل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ شورانگیز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگیز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادی

#1*2*2*200*

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


سلب مالکیت سیم کارت بدون مراجعه ی حضوری

در اوایل ورود سیم کارت ها به بازار و رونمایی همراه اول از سیم ارت های دائمی خودش فقط عده ی معدودی صاحب سیم کارت بودند و این دلایل زیدی اعم از قیمت بالای سیم کارت دائمی همراه اول نبود تلفن همراه پذیرفته نشده بودن آن و… را داشت و با گذشت زمان و متعادل شدن موارد ذکر شده بیشتر افراد جامعه صاحب یک سیم کارت دائمی همراه ول بودند و شمار کسانی که بخواهند سیم کارت خود را از دست بدهند و و مالکیت آن را سلب کنند بسیار پایین بود اما با گذشت زمان و روی کار آمدن سیم کارت اعتباری ایرانسل شرایط فرق کرد چرا که این سیم کارت ها از قیمت پایینی برخوردار بوده و افراد گاهی اقدام به خرید چند سیم کارت می کردند به همین دلیل بسیار پیش می آمد که افرادی اقدام به سلب مالکیت سیم کارت خود کنند و این تقاضاها به مرور بسیار زیاد شد تا جایی که دولت اقدام به راه اندازی سامانه ی غیر حضوری سلب سیم کارت نمود

 

هر چند در ظاهر تنها کاهش مراجعات حضوری و سهولت در بروکراسی اداری از مهمترین دستاوردهای دولت الکترونیک و دولت همراه می باشد ولی ارائه خدمات متنوع مجازی به طور غیر مستقیم کاهش فساد، کاهش ترافیک، کاهش کاغذ بازی اداری، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه و .... را نیز به همراه خواهد داشت که هر کدام به تنهایی یک دستاورد با ارزش و مهم است.

بنابراین دولت الکترونیک در تلاش است تا با ارائه اکثر خدمات خود به صورت غیر حضوری و الکترونیکی، مراجعات حضوری مردم را کاهش داده و در شرایط اپیدمی کرونا برای حفظ فاصله اجتماعی موثرتر از همیشه نقش آفرینی کند. مثلا اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت به اپلیکیشن دولت همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه که از آبان ماه 1400 صورت پذیرفته از جمله فعالیت های ساده اما با ارزش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که در راستای تسهیل امور انجام گرفته است.

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، بعد از اعلام خبر اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت بیان نمودند که مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتورها، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

بنابراین اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکان خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های "عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت" نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت (حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکان ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

با توجه به این که پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز؛ اشتراک سیم کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می شود، بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در زمان اجرا و ثبت همه مراحل، نهایت دقت و توجه را مبذول دارند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز


حذف سیم کارت از گوشی های اپل

در گذشته زمانی که راه های ارتباطی تلگراف ها بودند و یا نهایتا خطوط تلفنی محدودی که نهایتا در هر شهر یک یا دو تلفن وجود داشت تصور اینکه روزی بشود به قطعه ای کوچک به نام سیم کارت بتواند راه های ارتباطی را شکل دهد اکنون نیز اگر بگویند که قرار است سیم کارت ها به کلی حذف شوند و اما همچنان ارتباط ها ادامه پیدا کند باورش برایمان اندکی دشوار است

اما این امکان به زودی در گوشی های اپل به وجود میاید

 

eSIM یا همان سیم کارت های الکترونیکی، جدیدترین فناوری روز گوشی های هوشمند برای حذف سیم کارت های سنتی است. با توجه به ابعاد بسیار کوچک و مزیت های فوق العاده دیگر این نوع سیم کارت، پیش بینی این که در آینده ای نه چندان دور همه گوشی های هوشمند از این فناوری بهره مند شده و شیار فیزیکی مربوط به سیم کارت از بین برود؛ بسیار به واقعیت نزدیک است. البته در حال حاضر نیز برخی گوشی های هوشمند مانند آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 به این فناوری مجهز بوده که قطعا روز به روز گجت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند؛ بیشتر و بیشتر خواهد شد.

با توجه به این که در این فناوری گوشی های هوشمند مستقیما به شبکه های مخابراتی متصل شده، قطعا eSIM جایگزین بسیار مناسبی برای سیم کارت های سنتی خواهد بود که به تولید کننده امکان استفاده از سخت افزار بیشتر در محل قرار گیری سیم کارت و کارت خوان را می دهد.

در حال حاضر اپل در تلاش است تا راهی برای تولید یک آیفون بدون پورت برای بازیابی اطلاعات از دست رفته پیدا کرده و آیفون های eSIM را روانه بازار کند. در این صورت احتمال دارد؛ اپل نسخه های اسلات سیم کارت فیزیکی که سیم کارت eSIM در آنها وجود ندارد را در بازار بفروشد.

گزارش ها و خبرهای جدید حاکی از آن است که کمپانی اپل در حال همکاری با یک شرکت انگلیسی است تا به زودی آیفون بدون پورت را روانه بازار کرده و این وضعیت ممکن است تا سال 2023 تحقق پیدا کند. آیفون های 2023 ممکن است تاچ آیدی زیر نمایشگر داشته و از چیپست 4 نانومتری و سخت افزار دوربین جدید برخوردار باشند.

این شرکت که همچنان در حال کار بر روی دستگاه های شارژ بی سیم نیز می باشد، احتمالا آیفون 15 را با بهره برداری از یک تراشه 3 نانومتری که از فناوری 5G پشتیبانی می کند؛ روانه بازار خواهد کرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

مقررات سیم کارت های اعتباری

سیم کارت های اعتباری  مزایای بسیار زیادی داشته و از خیلی از دردسرهای سیم کارت های دائمی مانند قبض آخر ماه و میان دوره فارغ هستند و همچنین می توانند به راحت ترین شکل هزینه های خود را مدیریت کنند  اما از طرفی مانند هر چیز دیگری وجه منفی خود را دارد یکی از این وجوه قوانین سختگیرانه ای است که لازم است هر مشترک سیم کارت اعتباری از آن مطلع باشد 

این مقررات باعث محدودیت مشترکین در استفاده از خدمات نمیشود و فقط باعث جلوگیری از تخلفات خواه شد

 

از زمان تاسیس اپراتور ایرانسل و عرضه سیم کارت های اعتباری، همواره این سیم کارت ها به خاطر قیمت پایین و توانایی مدیریت هزینه ها طرفداران خاص خود را داشته اند. به خاطر استقبال خوب از سیم کارت اعتباری ایرانسل، رفته رفته همه اپراتورها سیم کارت های اعتباری را عرضه کرده و تلاش نمودند تا با ارائه خدمات متنوع آنها را کاربردی تر و محبوب تر بسازند.

کم کم قیمت پایین سیم کارت های اعتباری این بازار را با افزایش قابل توجه تقاضا مواجه کرد و تعداد سیم کارت هایی که بدون تراکنش در اختیار مشترکین قرار داشتند را افزایش داد. به همین خاطر لزوم وضع قوانین و ضوابط جدید جهت ساماندهی بهتر استفاده از سیم کارت های اعتباری بیشتر احساس شد و کمیسیون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 17 با بررسی دقیق موضوع، قوانین و مقررات جدیدی را تصویب و به اپراتورها ابلاغ نمود.

 

این قوانین ابلاغی که برای مشترکین سیم کارت های اعتباری همه اپراتورها یکسان می باشد، به شرح ذیل می باشد:

 

1.     متقاضیان سیم کارت های اعتباری تنها پس از ثبت نام نهایی، اجازه حضور در شبکه و استفاده از خدمات اپراتورها را پیدا می کنند.

متقاضیان سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل می توانند به صورت حضوری از طریق نمایندگی های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان دولت و یا به صورت غیر حضوری از طریق پورتال یا فروشگاه های مجازی اپراتورها سیم کارت مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

 

2.     تمامی اطلاعات مربوط به نحوه ثبت نام، قطع یک طرفه، دو طرفه، سلب امتیاز و ... باید به روشنی در قرارداد میان اپراتور و مشترک لحاظ گردیده و به اطلاع کامل مشترک برسد.

قطع یک طرفه فرایندی است که در آن امکان برقراری ارتباط را از مشترک سلب کرده و مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و مکالمه می باشد.

قطع دو طرفه فرایندی است که امکان برقراری ارتباط ( پیامک، مکالمه و ...) را به طور کامل از مشترک سلب می کند.

سلب امتیاز فرایندی است که بر اساس آن امتیاز استفاده شماره از مشترک سلب می گردد.

 

3.     همه اپراتورها باید به مشترک درباره افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتبار باقی مانده، وضعیت اعتبار، قطع یک طرفه یا دوطرفه، سلب امتیاز و سایر مواد ضروری با ارسال پیامک، برقراری ارتباط تلفنی و یا سایر روشهای ارتباطی بدون دریافت هزینه اطلاع رسانی کند.

 

4.     در صورت اتمام اعتبار مشترک، اپراتورها تنها پس از اطلاع رسانی، مجاز به قطع یک طرفه سیم کارت می باشند.

 

5.     کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل همراه اول و ایرانسل اگر در طول یک بازه زمانی سه ماهه، هیچ گونه تراکنشی شامل پیامک، مکالمه و ... نداشته باشند، اپراتورها می توانند در صورت وجود اعتبار پس از اطلاع رسانی به ازای هر دوره یک ماهه به میزان حداکثر تعرفه 20 دقیقه مکالمه پایه برای جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط از اعتبار مشترک کسر نماید. در این صورت مشترک می تواند از باقیمانده اعتبار خود استفاده کند.

اگر بعد از کسر هزینه های نگهداری شبکه و ارتباط، مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد، اپراتورها می توانند پس از اطلاع رسانی سیم کارت را به صورت دو طرفه قطع و یا سلب امتیاز نمایند.

آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع مهلت سه ماهه جدید خواهد بود و با انجام هر تراکنش، بازه زمانی جدیدی به مدت سه ماه برای مشترک تعیین می شود.

 

6.     اپراتورها موظف هستند در وضعیت قطع دو طرفه، شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ نمایند.

 

7.     اپراتورها موظفند در وضعیت قطع یک طرفه یا دو طرفه، امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برای مشترک فراهم نمایند.

 

این قوانین که در راستای حمایت از حقوق مشترکین و افزایش رضایت آنها وضع شده، توسط همه اپراتورها لازم الاجرا می باشد. قطعا تنظیم و ابلاغ چنین قوانینی از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات علاوه بر ساماندهی استفاده از سیم کارت های اعتباری، امکان سوء استفاده از آنها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سرویس فروش فوری سیم کارت

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پدر یا مادرتان در گذشته یک سیم کارت دائمی رند را خریداری کرده باشند و یا حتی خودتان در گذشته زمانی که سیم کارت از قیمت خیلی بالایی برخوردار نبود و شرایط اقتصادی بهتر بود سیم کارتی را خریداری کرده باشید و در حال حاضر نیاز به فروش آن پیدا کنید! اما از آنجایی که فروش سیم کارت مانند فروش طلا دلار و یا سایر محصولات گران قیمت راحت نمی باشد حتما دچار مشکل خواهید شد! و به دنبال یک پلتفرم خواهید گشت که شما را در فروش سیم کارت یاری کند 

در این بین افزایش روز افزون تقاضا برای خرید یا فروش سیم کارت در فضایی امن و قابل اطمینان که به دور از واسطه گری به صورت تخصصی به این امر بپردازد تا زمان تاسیس رند باز وجود داشت. خیلی زود رند باز توانست با گرد هم آوردن گروهی از بهترین ، منصف ترین و با اعتبار ترین خریداران و فعالان بازار سیم کارت اعتماد را بار دیگر به این بازار برگردانده و در کنار همه آنهایی که قصد خرید یا فروش سیم کارت خود را دارند؛ قرار بگیرد.

درحال حاضر اگر به دنبال خرید راحت و منصفانه یک سیم کارت دائمی یا اعتباری هستید و نمی خواهید میان موج پر تلاطم آگهی ها و سایت های فروش واسطه ای سیم کارت های اعتباری و دائمی غرق شوید؛ بهترین پیشنهاد و راهکار ما به شما رندباز است. چرا که رندباز با حذف واسطه های فروش سیم کارت های اعتباری یا دائمی و خرید مستقیم از فروشنده، فرصت یک خرید اقتصادی و راحت را به شما می دهد. در واقع رند باز به شما کمک می کند تا همواره از به روز ترین و آگاه ترین مشاوران فعال در بازار خرید و فروش سیم کارت بهره مند بوده و از خدمات خاص آنها لذت ببرید.

در این بین بزرگترین و بهترین سرویس رندباز، فروش فوری سیم کارت می باشد که این سرویس در نوع خود بی نظیر و بی رقیب می باشد. فرق نمی کند که در کجا ساکن هستید، حتی اگر در پایتخت یا مرکز استان سکونت ندارید، نیازی نیست برای فروش سیم کارت اعتباری یا دائمی خود حتما مسافت های طولانی را طی کنید تا شاید آن را به قیمتی بالاتر بفروشید، بلکه تنها کافی ست سری به رندباز بزنید تا فقط در چند ثانیه دستان شما را در دستان با اعتبارترین فعالان بازار سیم کارت قرار داده و در کوتاه ترین زمان ممکن سیم کارت شما را به پول تبدیل کند.

بخش فروش فوری سیم کارت رندباز بهترین گزینه برای فروش آنی سیم کارت به بالاترین قیمت ممکن در بازار می باشد. پس اگر عجله دارید و میخواهید خیلی زود سیم کارتتان را به قیمت دلخواه بفروشید، فقط کافیست در سایت رندباز درخواست فروش فوری سیم کارت را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست ، از سایت رندباز شماره سیم کارت دائمی یا اعتباری ثبت شده شما به بیش از پنجاه مشتری بالقوه پیامک می گردد و شماره شما به مدت یک هفته در ستون فروش فوری رندباز به نمایش در خواهد آمد که این کار قطعا کمک شایانی به دیده شدن بهتر آگهی شما خواهد کرد. مسلما هر چقدر شماره اعلامی شما از لحاظ شماره و کد دارای کیفیت بالاتری باشد سریعتر و گران تر فروخته خواهد شد.

بنابراین اگر قصد فروش فوری سیم کارت خود را دارید، تامل نکرده و با اعتماد کامل به رندباز مشخصات سیم کارتتان را در بخش فروش فوری سیم کارت رندباز با دقت وارد نمایید. شما می توانید این اطلاعات را در هر زمان از شبانه روز که تمایل دارید ثبت نمایید؛ ولی رند باز برای رعایت حال خریداران پیامک حاوی مشخصات ثبت شده جدید را از ساعت 10صبح الی 7 بعداز ظهر روز های شنبه تا چهارشنبه ارسال می کند که اگر شما بعد از ساعت ارسال پیام، درخواست خود را ثبت کنید، پیام شما در اولین ساعات روز کاری بعد ارسال می گردد.

در حال حاضر رند باز به عنوان یکی از بهترین و سریعترین بازارهای خرید و فروش سیم کارت در بین حرفه ای ها شناخته می شود که به افراد فرصت ایجاد فروشگاه رایگان برای فروش سیم کارت به قیمت دلخواه را داده و بخش فروش فوری سیم کارت کعبه آمال آنهایی است که خواستار فروش فوری سیم کارت خود هستند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز