نحوه فعال سازی سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی

این روز ها که بسیار تلفن همراه وسیله ایی مهم شده است و جز وسایل اولیه هر فرد ی شده است و حتی برای کودکان فضای کلاس را ایجاد میکند.این روز ها بسیاری برای جویا شدن از حال همدیگر به تلفن های همراه هم دیگه زنگ می زنند که حال هم دیگر را جویا شوند.این روزها اپراتور ها سرویسی را جامعه عمل پوشانده اند که  بسیار عالی و مناسب است . هر از گاهی که دو نفر دارند از طریق گوشی حرف میزنند ممکن است برای یکی از آنها پشت خطی بیاید که باید مکالمه را تمام کنند.اپراتور های سیم کارت جدید سرویس را به روی کار آورده اند که دیگر برای همه کار را راحت می کند آن هم سرویس مکالمه پشت خط می باشد که  بسیار عالی بوده است و دیگر برای نفر سوم تلفن بوق نمی خورد . این سرویس برای همه افراد مناسب است که می تواند زمان زیادی را برای افراد جامعه  صرفه جویی کند

به طور کلی فعال سازی سرویس انتظار مکالمه شامل دو بخش می شود، بخش اول تنظیماتی است که مربوط به اپراتورها بوده و بخش دوم مربوط به گوشی های هوشمند کاربران می باشد.

 برای فعال سازی سرویس انتظار مکالمه یا همان پشت خطی در گام نخست لازم است مشترکین کد پشت خطی را فعال سازند. این کد برای مشترکین اپراتور همراه اول، # 242 * 10 * می باشد که کافی است در قسمت شماره گیر گوشی وارد شود. مشترکین دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیاز به استفاده از کد پشت خطی ندارند.

در گام بعدی برای فعال سازی این سرویس لازم است مشترکین تنظیمات مربوط به گوشی های هوشمند خود را نیز انجام دهند. در گوشی های هوشمند جدید تنظیمات مربوط به فعال سازی سرویس پشت خطی در اکثر مواقع با آماده سازی خط قابل تطبیق می باشد. اما در برخی گوشی های هوشمند باید یک سری تنظیمات به صورت دستی اعمال شود که نحوه فعال سازی آنها در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون کمی متفاوتی می باشد. به همین خاطر  در ادامه به این بخش اشاره می کنیم :

 

فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی های هوشمند اندروید 6 به بالا :

1. ابتدا وارد بخش تماس ها یا Contacts  شوید.

2. بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه تنظیمات یا Settings را  انتخاب نمایید.

3. گزینه  More settings  را انتخاب کنید.

4. در این بخش call waiting  را فعال نمایید.

البته مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری # 43 * نیز به راحتی نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند که در این صورت بعد از شماره گیری کد، مشترک باید پیغام"  call waiting active"  را دریافت کند که نشان دهنده فعال سازی سرویس می باشد. شماره گیری مجدد همین کد، باعث غیر فعال سازی سرویس پشت خطی می گردد.

کلیه مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری  # * 43 * از وضعیت فعال یا عدم فعال بودن سرویس انتظار مکالمه خود آگاهی پیدا کنند.

 

فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی های هوشمند آیفون:

در گوشی های هوشمند آیفون، مشترکین همراه اول باید ابتدا کد مربوط به سرویس پشت خطی را وارد نموده و بعد اقدام به تنظیمات نمایید.

 

نحوه فعال سازی سرویس در گوشی های آیفون برای کلیه مشترکین:

1. وارد تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود شوید.

2. گزینه  Phone  را انتخاب نمایید.

3. در این بخش گزینه call waiting را فعال نمایید.

کاربران گوشی های هوشمند آیفون برای غیر فعال سازی این سرویس، لازم است همین مراحل را دوباره طی کرده و گزینه call waiting  را غیر فعال سازند.

 

نحوه فعال سازی سرویس پشت خطی در تلفن های ثابت:

با توجه به این که سرویس انتظار مکالمه در تلفن های ثابت هم همان کارکرد تلفن های همراه را خواهد داشت، کاربران با فعال سازی این سرویس می توانند در زمان مکالمه با شنیدن چند بوق کوتاه متوجه وجود پشت خطی شوند. بنابراین کاربران می توانند به راحتی با شماره گیری کد دستوری # 43 * نسبت به فعال سازی این سرویس در تلفن های ثابت اقدام نمایند. برای غیر فعال سازی سرویس پشت خطی نیز فقط کافی است کد دستوری استاندارد  # 43 *  را دوباره شماره گیری کنید تا خدمات این سرویس برای شما لغو گردد.

البته امکان فعال سازی آوای انتظار هم برای پشت خطی در تلفن ثابت وجود دارد که کاربران می توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران از آن مطلع گردند.

 

سرویس پشت خطی رایتل در کنفرانس های تلفنی:

سرویس کنفرانس تلفنی رایتل امکانی است که به مشترکین رایتل این فرصت را می دهد که به طور همزمان با 4 نفر تماس گرفته و با همه افراد صحبت کنند. این سرویس که به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین رایتل فعال بوده، برای مشترکینی که گوشی هوشمندشان قابلیت های لازم را داشته باشد، قابل استفاده می باشد.

با توجه به این که در این سرویس، مشترک حداکثر می تواند با 4 نفر صحبت کند و در صورت تماس نفر پنجم، بوق اشغال دریافت می کند، فعال سازی سرویس پشت خطی این امکان را به کاربر می دهد تا در حین تماس گروهی با دیگر افراد هم صحبت کند. البته مشترک نمی تواند با فرد جدید به صورت گروهی صحبت کند و باید تماس گروهی را متوقف کرده و به صحبت با فرد جدید بپردازد، ولی در این حین تماس گروهی قطع نشده و دیگر افراد می توانند پشت خط بمانند.

با توجه به این که هیچ کدام از اپراتورها و حتی تلفن ثابت هزینه ای را برای این مورد در نظر نگرفته اند، هزینه استفاده از سرویس آوای انتظار یا  پشت خطی برای تمامی مشترکین سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی اپراتورها کاملا رایگان می باشد.

سرویس آوای انتظار یا پشت خطی در عصر ارتباطات نشان دهنده تلاش اپراتورها برای برقراری ارتباط موفق و ارتقاء سطح روابط اجتماعی افراد می باشد. در حال حاضر این امکان به عنوان یکی از پرکاربردترین سرویس های مورد استفاده مشترکین، فرصتی است استثنایی برای آن که مشترک هیچ تماسی را از دست نداده و در صورت لزوم در حین مکالمه بعد از آگاهی از تماس پشت خطی، تماس فعلی را مدیریت کرده و بلافاصله به تماس بعدی پاسخ دهد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

بسته رومینگ ویژه همراه اول در امارات

این روز ها که کم کم داریم به تابستون نزدیک می شویم و همه سعی می کنند که به مسافرت های خارجی بروند . در این میان بعضی از افراد در تلاش هستند که  رومینگ های خارجی  را فعال کنند. اپراتور همراه یکی از این شرکت هایی است که در زمینه رومینگ جز سر آمدها است. این روز ها همراه اول کار بسیار جالبی کرده است برای ان هایی که قصد مسافرت به امارات را دارند کار بسیار جذابی کرده است . این شرکت برای افرادی که می خواهند به امارات بروند بسته های ویژه رومینگ را تهیه کرده است

این کار برای راحتی افراد است  و بسیار کار جالبی بوده است و برای سیم کارت های دار خود تخفیفات بسیار جذابی را اعمال کرده است تا افرادی که قصد مسافرت به امارات را دارند بتوانند به راحتی آن را تهیه کنند و از آن استفاده کنند. این کار بسیار برای کسانی که قصد سفر به امارات را دارند خوشایند بوده است

بسته رومینگ ویژه همراه اول در امارات از جمله تلاش های این اپراتور است که نرخ ارتباطات با کشور امارات را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. این خدمت که بنا به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران در راستای ارائه خدمات بهتر و کاربردی تر به کاربران صورت پذیرفته است روند نرخ خدمات رومینگ بین الملل را تغییر داده است.

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا و پیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند.

 

طرح ویژه ی همراه اول در امارات، شامل چهار بسته جدید شامل دیتا و مکالمه بوده که از روز 27 اردیبهشت 1401 در اختیار مشترکین این اپراتور قرار گرفته است. مهمترین مزیت خرید این بسته ها علاوه بر کاهش هزینه های مشترکین، استفاده از همه امکانات ارتباطی مانند مکالمه، تماس تصویری با پیام رسان هایی مانند واتس اپ، دسترسی به پرتال های بانکی و اپ های ایرانی می باشد.

 

بسته رومینگ امارات همراه اول شامل چهار بسته ی ویژه به شرح ذیل می باشد:

 

نوع بسته

کد دستوری

قیمت ( تومان)

400 مگابایت دیتا هفت روزه

# 1 * 133 * 29 * 10

180،000

بسته 1.1 گیگابایت دیتا به همراه 10 دقیقه مکالمه هدیه

# 2 * 133 * 29 * 10

390،000

بسته 2.2 گیگابایت دیتا به همراه 15 دقیقه مکالمه هدیه

# 3 * 133 * 29 * 10

590،000

بسته 3.3 گیگابایت دیتا به همراه 30 دقیقه  مکالمه هدیه

# 4 * 133 * 29 * 10

790،000

 

مشترکین می توانند با استفاده از هدیه ی مکالمه بسته های ویژه با شماره های ایران و یا امارات تماس بگیرند و یا به تماس هایی از مقصد ایران و امارات پاسخ دهند.

البته بهتر است قبل از خرید و فعال سازی بسته به نکات زیر توجه فرمایید:

1. بسته های رومینگ قابلیت تمدید خودکار ندارند.

2. در صورت اتمام بسته اینترنت رومینگ، هدیه مکالمه قابل استفاده می باشد.

3. بسته های رومینگ امارات فقط در اپراتور اتصالات امارات قابل استفاده می باشد.

4. مهلت استفاده از بسته از زمان خرید بسته به مدت هفت روز می باشد.

5. از آنجا که مسافران با فعال سازی این بسته می توانند هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند، توصیه می شود یک روز قبل از خروج از کشور نسبت به خرید بسته و فعال سازی آن اقدام نمایند. البته امکان خرید همزمان چندین بسته ( غیر یکسان) نیز وجود داشته و کاربران می توانند در صورت تمایل نسبت به خرید آنها نیز اقدام نمایند.

 

بنابراین کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی همراه اول که قصد سفر به کشور امارات و یا سفر به مقصد دوبی ( Dubai ) را دارند، می توانند اقدام به خرید بسته های رومینگ مختص کشور امارات نمایند. برای این کار متقاضیان می توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول و یا از طریق" اپلیکیشن همراه من" نسبت به خرید این بسته اقدام نمایند. البته با شماره گیری کد دستوری نیز امکان فعال سازی بسته رومینگ کشور امارت متحده عربی وجود خواهد داشت. علاوه بر این شرکت ها، سازمان ها و حتی مشترکین همراه اول می توانند این بسته را برای مسافران یا نمایندگان تجاری خود در امارات تهیه کنند و سرویس رومینگ مشترک مورد نظر را فعال سازند.

بر اساس اعلام همراه اول این طرح تشویقی نه تنها به راحتی مسافران کمک خواهد کرد بلکه باعث مدیریت هزینه های ارتباطی آنها نیز می شود و برای کلیه سیم کارت های حقیقی، حقوقی و دائمی و اعتباری قابل فعال سازی می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

نحوه اطلاع رسانی پیامکی رگولاتوری درباره مالکیت سیم کارت ها

این روز ها که تکنولوژی بسیار پیشرفت های اساسی کرده است . این پیشرفت هر از گاهی در منافع کار های درست استفاده نمی شود و بسیاری از راه غلط استفاده می کنند. این روز ها در زمینه های مختلفی سو استفاده از افراد جامعه می شود که خودشان هر از گاهی بی اطلاع هستند. در دنیای سیم کارت هم به همین گونه می باشد که اگر فرد از سیم کارتش سو استفاده شود خود شخص باید به نهاد قوه قضایی پاسخ دهد . برای اینکه این گونه مشکل ها پیش نیاد چند راه بسیار ساده دارد که رعایت کردن آنها بسیار به وجود آمدن هیچ گونه مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند و یکی از آنها استعلام گرفتن از دفاتر پیشخوان دولت می باشد که افراد می توانند اطلاع پیدا کنند که چند سیم کارت به نام آنها می باشد.این کار ساده می تواند بسیاری از جرم ها را کاهش دهد و افراد هم از فعال بودن سیم کارت های خود آگاه می شوند 

در همین راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که از روز شنبه 25 اردیبهشت ماه سال 1401 پیامک اطلاع رسانی برای هر شخص با سرشماره CRA.ir ارسال می شود تا افراد از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنهاست، مطلع شوند.

در حال حاضر این امکان وجود دارد که کلیه مشترکین اپراتورهای فعال در کشور با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در بخش حقوق کاربران، منوی "استعلام سرویس های مشترکین" تمام سرویس ها و شماره های تحت مالکیت و اپراتورهای مربوط به آن را استعلام نمایند. سپس در صورت تمایل نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در اختیارشان نیست اقدام نمایند.

 

با توجه به این که چندی پیش سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم کارت به سامانه دولت همراه متصل شد، این امکان از طریق سامانه دولت همراه هم وجود داشته و مشترکین می توانند علاوه بر مراجعه به نرم افزار های مدیریت اپراتور مورد نظر خود، با مراجعه به آدرس اینترنتی دولت همراه https://mob.gov.ir از تعداد خطوط تلفن ثابت و سیار خود آگاهی پیدا کنند.

برای سلب امتیاز، لازم است کاربران ابتدا درخواست خود مبنی بر سلب امتیاز مالکیت سیم کارت را به اپراتور مربوطه ارسال نمایند. سپس اپراتور مربوطه، بررسی سیستماتیک خود را آغاز کرده و با ارسال رمز یک بار مصرف ( OTP ) به مشترک، نسبت به احراز هویت مشترک اقدام می نمایند. در صورت تطابق مالکیت سیم کارت با اطلاعات فرد متقاضی درخواست سلب امتیاز ثبت نهایی و تایید می گردد.

 

پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: " این اقدام رگولاتوری با رویکرد شفافیت در حوزه خدمات ارتباطی و به منظور آگاه سازی مردم از مالکیت سیم کارت هایی که به نامشان است، انجام می شود."

ایشان در ادامه با اشاره به این که در برخی موارد بهره برداران سیم کارت ها، مالک آن نیستند، عنوان کرد: " مشترکان می توانند برای دریافت خدمات و راهنمایی های بیشتر و همچنین تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت خود با مراکز تماس اپراتورها تماس گرفته و یا به آدرس های زیر مراجعه کنند. "

 

مراکز تماس اپراتورها برای تغییر مالکیت و سلب امتیاز سیم کارت

 

ردیف

اپراتور

تلفن مرکز پاسخگویی و پشتیبانی

وب سایت

اپلیکیشن

1

همراه اول

تماس از خطوط همراه اول:

9990

تماس از خطوط غیر از همراه اول: 09129990

/https://mci.ir

همراه من

2

ایرانسل

تماس از خطوط ایرانسل:

700

تماس از خطوط غیر از ایرانسل:

09377000000

/https://irancell.ir

ایرانسل من

3

رایتل

تماس از خطوط رایتل:

100

تماس از خطوط غیر از رایتل:

09202000000

/https://www.rightel.ir

رایتل من

4

شاتل موبایل

تماس از خطوط شاتل موبایل:

200

تماس از خطوط غیر از شاتل موبایل:

09981000000

/https://shatelmobile.ir

شاتل موبایل من

5

آرین تل

تماس از خطوط آرین تل:

800

تماس از خطوط غیر از آرین تل:

09998800000

/https://www.ariantel.ir

آرین تل من

6

آپتل

تماس از خطوط آپتل:

100

تماس از خطوط غیر از آپتل:

09991100000

/https://www.aptel.ir

آپتل من

7

سامان تل

تماس از خطوط سامان تل:

0999999000

تماس از خطوط غیر از سامان تل:

02187640000

/https://www.samantel.ir

سامان تل من

8

لوتوس

تماس از خطوط لوتوس:

1529

تماس از خطوط غیر از لوتوس:

02122042562

/https://lotustel.ir

لوتوس تل 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

همیشه خرید وسایل هوشمند برای ادم ها بسیار جذاب است و نوعی لذت برای آنها دارد . از زمانی هم که گوشی آمد رفته رفته یکی از مهم ترین وسایل زندگی شده تا به امروز یکی از مهم ترین وسایل گوشی سیم کارت ها می باشند. در این چند سال اخیر خرید و فروش سیم کارت رونق بیشتری گرفته  است و اپراتور های سیم کارت شماره های رند یا خاصی را روانه بازار می کنند که باعث شگفتی مردم می شود.خرید و فروش  سیم کارت دست دوم هم یکی از روش های بسیار عالی و مقرون به صرفه است که بسیاری از افراد این کار را به راحتی انجام می دهند. اما این نوع خرید و فروش که بسیار راحت است اما رعایت چند نکته ساده بسیار می تواند مشکل ساز برای  خریدار سیم کارت باشد. یکی از این  نکات که باید مراقب آن باشیم تغییر مالکیت سیم کارت است . هنگام تغییر مالکیت سیم کارت کسی که قبلا سیم کارت را داشته باید  حضور داشته باشد

با توجه به این که امکان تغییر مالکیت سیم کارت به صورت غیر حضوری وجود ندارد، این شرایط در صورت مهاجرت یا فوت صاحب قبلی سیم کارت به مراتب سخت تر هم خواهد شد، پس بهتر است بلافاصله بعد از خرید سیم کارت نسبت به تعیین و تکلیف کردن وضعیت مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایید. علاوه بر این ممکن است مالک قبلی سیم کارت؛ سوء استفاده هایی از سیم کارت کرده باشد که شما از آن مطلع نباشید؛ بنابراین توصیه می شود قبل از بروز هر نوع دردسری سیم کارت خریداری شده را به نام خود بزنید تا بتوانید با خیال راحت از همه امکانات و خدمات به طور کامل استفاده نمایید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های همراه اول

 

مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول که قصد انتقال مالکیت سیم کارت خود را دارند؛ در صورت عدم منع قانونی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر امور مشترکین؛ مراجعه و نسبت به این امر اقدام نمایند، البته توجه به این نکته الزامی است که در صورت تعویض سیم کارت، مشترک باید بعد از گذشت بیست روز نسبت به نقل و انتقال مالکیت اقدام نماید. هزینه انتقال مالکیت بدون احتساب مالیات برای سیم کارت های اعتباری همراه اول 150،000 ریال و برای سیم کارت های دائمی 250،000 ریال می باشد.

با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که اپراتورها مجاز به فروش سیم کارت به افراد زیر 18 سال نمی باشند، در صورتی که فروشنده یا خریدار سیم کارت به سن قانونی نرسیده باشند، حضور ولی قهری ( پدر یا جد پدری) با ارائه اصل و تصویر کارت ملی ولی به همراه تصویر شناسنامه مالک الزامی می باشد. البته در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده؛ ولی از سوی دادگاه دارای حکم رشد باشد، ارائه حکم رشد نیز به همراه مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی می باشد.

در صورت محجور یا غیر رشید بودن انتقال دهنده جهت نقل و انتقال، ارائه قیم نامه ضروری است. اگر در قیم نامه نقل و انتقال اموال منوط به اجازه از اداره سرپرستی باشد، اخذ اجازه نامه و ارائه آن در زمان نقل و انتقال نیز ضروری می باشد.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های همراه اول :

حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی آنها ( در صورت حضور وکیل اصل و تصویر وکالت نامه قانونی ضروری است)

اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده

سیم کارت فعال

ارائه کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده

ارائه صورت حساب میان دوره برای سیم کارت های دائمی و تائید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطی

ثبت اثر انگشت و امضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده

تکمیل و تنظیم سند نقل و انتقال

تکمیل فرم تعهدات از سوی انتقال گیرنده یا وکیل قانونی

ارائه گذرنامه برای اتباع خارجی به جای کارت ملی

در صورتی که مالک سیم کارت فوت کرده باشد، متقاضی باید گواهی انحصار وراثت و وکالت نامه کتبی از سایر وراث مبنی بر رضایت به انتقال مالکیت سیم کارت به احد ورثه را به همراه داشته باشد.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های ایرانسل 

مشترکین سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که شماره سیم کارت آنها مشکل حقوقی نداشته باشد؛ می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به نقل و انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند. توجه به این نکته الزامی است که پس از تغییر مالکیت سیم کارت، تمامی طرح ها و بسته های افزایشی موجود تغییری نکرده و مالک جدید سیم کارت می تواند از آنها استفاده نماید.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل :

حضور فروشنده و خریدار یا وکیل قانونی

پوکه و سیم کارت

آدرس کامل محل سکونت و کد پستی خریدار

مدارک شناسایی معتبر ( برای اتباع ایرانی شامل :کارت ملی، اتباع خارجی شامل: گذرنامه و اشخاص حقوقی شامل: سند ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، مجوز تجاری شرکت و یا آگهی روزنامه رسمی متضمن ثبت شرکت)

در صورتی که سیم کارت به نام فرد متوفی باشد، برای انتقال مالکیت، لازم است رضایت نامه کتبی از وراث مبنی بر رضایت به انتقال سیم کارت به همراه مدارک ارائه شود.

اگر خریدار سیم کارت زیر 18 سال می باشد، لازم است فرم ثبت نام را فردی بالای 18 سال تکمیل نموده و اصل کارت ملی و تصویر آن را به همراه مدارک ارائه کند.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت های رایتل

مشترکین سیم کارت رایتل در صورتی که سیم کارتشان به صورت یک طرفه یا دوطرفه مسدود نباشد، می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایند. پس از انتقال مالکیت، اعتبار ریالی و تمامی بسته های فعال بر روی سیم کارت به مالک جدید انتقال پیدا می کند. در صورت تعویض سیم کارت، مشترک پس از گذشت بیست روز می تواند نسبت به انتقال مالکیت اقدام نماید.

 

مدارک لازم جهت انتقال مالکیت سیم کارت های ایرانسل :

حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی هر یک از طرفین ( در صورت حضور وکیل اصل و کپی وکالت نامه )

سیم کارت و پوکه

اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی

صورت حساب میان دوره برای سیم کارت های دائمی و تایید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدماتی

تنظیم سند انتقال مالکیت و درج امضا و اثر انگشت

 

تغییر مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

با وجود این که امکان انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک امکان پذیر نمی باشد، اپراتورهای فعال در کشور برای مشترکینی که چندین سال است از سیم کارتی استفاده می کنند که به نام خودشان نیست و هیچ گونه آدرس یا شماره تماسی از مالک قبلی سیم کارت ندارند، شرایطی در نظر گرفته اند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل بدون حضور مالک

اپراتور ایرانسل به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود که به مدت طولانی از سیم کارت خود استفاده می کنند و هیچ نشانی از مالک قبلی سیم کارت ندارند، اجازه می دهد با در دست داشتن سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی و آدرس محل سکونت خود به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و نسبت به انتقال مالکیت سیم کارت به نام خود اقدام نمایند.

 

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول بدون حضور مالک

بر اساس اعلام شرکت همراه اول، امکان انتقال سیم کارت دائمی همراه اول بدون حضور مالک به هیچ وجه مقدور نمی باشد. ولی مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول که به مدت طولانی از سیم کارت خود استفاده نموده و قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را داشته و از آدرس یا شماره تماس مالک قبلی هم هیچ اطلاعی ندارند، می توانند نسبت به این امر اقدام نمایند.

در گام نخست مشترکین اعتباری همراه اول باید با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990 تماس گرفته و از امکان انتقال مالکیت سیم کارت خود بدون حضور مالک مطمئن شوند، زیرا برای برخی از شماره های اعتباری هم امکان انتقال مالکیت بدون حضور مالک وجود ندارد. سپس با به همراه داشتن سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی و آدرس محل سکونت خود به یکی از مراکز امور مشترکین مراجعه نمایند.

با توجه به ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک، شرکت ارتباطات سیار در صورتی که انتقال گیرنده، دارای بیش از 10 سیم کارت فعال باشد، پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه مشترک را تا زمان تعیین تکلیف خط به صورت غیر فعال در خواهد آورد، بنابراین لازم است مشترکین قبل از نقل و انتقال مالکیت سیم کارت به این مهم توجه کافی داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نگردند.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل

در این چند وقت که اوضاع اینترنت بسیار عالی نبود و مردم به خاطر افزایش قیمت های بسته های اینترنت افزایش پیدا کرده بود و بسته های به صرفه هم حذف شده بود. در این چند سال بسیاری افراد به خاطر بسته های اینترنت که ناخواسته تمدید می شده هزینه اضافی پرداخت کرده اند که اصلا علاقه ایی به تمدید بسته مورد نظر نداشته اند که به صورت خودکار تمدید شده است. این کار را اپراتور ها  برای کسانی کرده اند که علاقه به تمدید بسته مورد نظر داشته اند ولی فراموش کرده اند که تمدید بکنند . این روش تمدید برای بسیاری خوشایند بوده که به صورت ماهانه  برایشان به صورت ماهانه تمدید می شده است و برای بعضی ها خیر. این کار که با اخذ تایید از خود مشترک انجام می شود  که بسته مورد نیاز طرف بعد از اتمام به صورت خودکار تمدید می شود . بسیاری افراد دوست دارند که خودشان لغو بکنند این نوع روش های تمدید بسته های اینترنت را.

این سرویس مفید و اقتصادی که در بعضی شرایط کاملا به نفع مشترکین فراموشکار می باشد، باعث نارضایتی برخی کاربران شده و اپراتورها را بر آن داشته تا با ارائه راهکار جدید، رضایت خاطر این دست از مشترکان را نیز فراهم آورند. اگر شما هم یکی از کاربران ناراضی از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل هستید، پیشنهاد می کنم از روش های ذیل برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت خود استفاده کنید.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

این روش به عنوان آسان ترین و در دسترس ترین روش، در اسرع وقت شما را از تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه اول راحت می سازد. برای این کار کافی است مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول کد دستوری  # 100 * 8 * را شماره گیری و ارسال نمایند.

 

روش دوم: ارسال پیامک

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 8 به سرشماره 8080  و یا ارسال عدد 328 به سرشماره 111 درخواست خود را برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ثبت نمایند.

 

روش سوم: شماره گیری 9990

تماس با شماره پشتیبانی همراه اول، 9990، یکی دیگر از راه های ثبت درخواست لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت مشترکین همراه اول می باشد.

 

روش های لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری یا USSD

استفاده از کد دستوری # 9 * 5 * 555*  برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت ایرانسل، راحت ترین و سریع ترین راه ممکن برای خلاصی از مشکل تمدید خودکار بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند.

 

روش دوم:  شماره گیری 700

تماس با پشتیبانی ایرانسل، شماره 700، یکی دیگر از راهکارهای این اپراتور برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت می باشد که مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

روش سوم: عدم شارژ سیم کارت اعتباری

در این روش کاربران سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند سیم کارت خود را به اندازه کافی شارژ نکنند. زیرا تمدید خودکار بسته های اینترنت از طریق کم کردن از شارژ سیم کارت فعال می شود و در صورتی که سیم کارت مشترک اعتبار کافی نداشته باشد، تمدید بسته به صورت خودکار لغو می گردد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد اگر از آن دست از مشترکان کم مصرف اینترنت هستید که ترجیح می دهید نحوه ی مصرف اینترنت خود را به شخصه مدیریت کنید و از سرویس لغو تمدید خودکار بسته اینترنت استفاده نموده اید، بعد از اتمام بسته فعلی، دیگر تائیدیه ای از شما دریافت نخواهد شد و تمدید خودکار بسته لغو می گردد. بنابراین با به اتمام رسیدن اعتبار حجمی یا زمانی بسته فعلی شما، تعرفه استفاده از اینترنت با تعرفه ی آزاد محاسبه می گردد که عددی به مراتب بالاتر از تعرفه موجود در بسته ها می باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز